280 هکتار از اراضی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد رفع تصرف شد


280 هکتار از اراضی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد رفع تصرف شد

یاسوج- ایرنا - رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 280 هکتار اراضی ملی از سال گذشته تاکنون، در مناطق مختلف این استان رفع تصرف شده است.

حسن نگین تاجی روز سه شنبه در نشست با خبرنگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این اراضی در محدوده رودخانه بشار، تنگ مهریان، دهنو، منطقه رجا و دیگر مناطق استان بوده و همچنان کار شناسایی افراد متخلف، متصرف و سودجویان در دستور کار دستگاه قضایی است.

وی افزود: در برخی از امور مربوط به رفع تصرف اراضی منابع طبیعی، همچون منطقه تنگ مهریان برای چند مدیر خاطی به سبب کم کاری آن ها پرونده تشکیل شده است.

نگین تاجی تاکید کرد: دادگستری استان از واگذاری بیش از ۵۰ هکتار از اراضی ملی که غیرقانونی کارهای واگذاری آن به اشخاص انجام شده بود، ممانعت کرد.

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازگشایی واحد های راکد استان، تصریح کرد: کارخانه تولید الکل پس از ۱۰ سال رکود، آب معدنی چویل دنا، کارخانه آجر دهدشت و چندین کارخانه دیگر با بررسی آن ها در کارگروه رفع موانع اقتصادی به چرخه تولید بازگشته اند و مانع از تعطیلی و بیکار شدن افراد در این واحد ها شده ایم.

وی بیان کرد: این کارگروه موجب شده از تعطیلی بیش از ۵۰ واحد تولیدی در استان جلوگیری شود.

نگین تاجی عنوان کرد: طی ۷ ماه گذشته تاکنون، در ملاقات های مردمی به درخواست های بیش از ۳ هزار نفر از مراجعان پاسخ داده شده است.

وی ابراز داشت: امسال ۸۰ درصد پرونده های مسن و قدیمی در دستگاه قضایی استان مختومه شده و تنها ۱۶ پرونده موجود است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده های استان در سال های گذشته حدود پنج ماه بوده که این زمان هم اینک به حدود ۲ ماه رسیده است.

نگین تاجی افزود: یک نفر از اعضای شورای شهرگچساران با همدستی برخی کارمندان شهرداری اقدام به تشکیل باندی کرده بودند که اعضای این باند وجوه حاصل از صدور پروانه ساخت را از مشتریان اخذ و به حساب های شخصی خود واریز می کردند.

وی تصریح کرد: هم اینک رأی این پرونده مفاسد اقتصادی در استان صادر شده است و اعضای این باند به ۱۲ سال حبس رد مال و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختلافات شهرداری و اعضای شورای شهر یاسوج نیز پذیرفتنی نیست و نتیجه این اختلافات در زیبایی و سیمای شهر و پرداخت نکردن حقوق کارگران شهرداری قابل مشاهده است.

نگین تاجی گفت: ابلاغ الکترونیک از ۸۸ درصد به ۹۲ درصد در زمینه اطاله دادرسی در استان رسیده است.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش سوزی های اخیر استان، ابراز داشت: هم اینک ۲ نفر که اقدام آن ها منجر به آتش سوزی شده در بازداشت به سر می برند اما باید عمد بودن این قضیه روشن شود و تا مشخص شدن موضوع در بازداشت خواهند بود.

سید علی ملک حسینی افزود: تاکنون بحث امنیتی در خصوص آتش سوزی های اخیر استان، نبوده و بخشی از این آتش سوزی ها به سبب وضعیت خوب پوشش گیاهی در پی بارش های اخیر بوده است.

وی بیان کرد: امسال تمام توان ادارات متولی در حوزه آتش سوزی ها، به کار گرفته شد و این مدیران پای کاربودند اما کاستی های موجود از قبیل نبود دمنده مربوط به کم کاری های انجام شده برای پیگیری تجهیزات و اعتبارات لازم در سنوات گذشته بوده است.

ملک حسینی تاکید کرد: ساماندهی کافی شاپ ها و وباشگاه های ورزشی بانوان که تخلفات بسیاری در این اماکن رخ داده، در دستور کار دستگاه قضایی است و در طرح ارتقای امنیت اجتماعی به صورت شبانه روزی کار نظارت و ساماندهی آن ها انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید