آمار پزشکی قانونی باید در آینده روند کاهشی داشته باشد


آمار پزشکی قانونی باید در آینده روند کاهشی داشته باشد

کرمانشاه-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی آمار سال های 97 و 98 پزشکی قانونی استان را اعلام کرد و گفت: معاینات بالینی سرپایی تقریبا در هر 2 سال برابر و حدود 45 تا 46 هزار مورد بوده است،او ابراز امیدواری کرد که آمارهای پزشکی قانونی در آینده روند کاهشی داشته باشد.

سلیم خانی روز سه شنبه در نشستی خبری، مصدومان تصادف در سال ۹۷ را ۱۱ هزار و ۴۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: مصدومان نزاع ۱۷ هزار مورد و نیز مصدومان حادثه کار نیز ۷۸۰ نفر بوده است که همین آمار برای سال ۹۸ نیز صدق می کند.

آنچنان که وی اظهار کرد: ۲۱۰ کرمانشاهی در سال ۹۷ و ۳۱۲ نفر نیز در سال ۹۸ بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جانشان را از دست داده اند.

خانی، اجساد کلی معاینه شده در سال ۹۷ را هزار و ۸۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۱۹ جسد نیز در سال ۹۸ در پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه شده اند.

آنچنان که مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: این استان در سال۹۷، ۳۲ مورد فوتی ناشی از حوادث کار و در سال ۹۸ نیز ۲۹ فوتی داشته است.

خانی، همچنین از فوت ۴۳۷ نفر در سال ۹۷ و نیز ۴۷۲ نفر در سال ۹۸ به علت تصادف در استان خبر داد.

وی افزود که فوت ناشی از گاز مونوکسید کربن در سال ۹۷ تعداد ۱۵ نفر و در سال ۹۸ نیز ۲۰ نفر بوده است.

این مقام مسوول در ادامه آماری از مسمومیت با قرص برنج داد و گفت: در سال ۹۷ تعداد ۳۲ نفر و در سال ۹۸ نیز تعداد ۳۰ نفر در استان کرمانشاه جانشان را از دست دادند.

خانی توضیح داد که در سال ۹۷ جنسیت جان باختگان با قرص برنج ۹ نفر زن و ۲۳ نفر مرد و در سال ۹۸، ۱۴ نفر زن و ۱۶ نفر مرد بوده است.

وی ادامه داد که در استان کرمانشاه در سال ۹۷ تعداد ۳۸ نفر و در سال ۹۸ نیز تعداد ۵۱ نفر بر اثر سوختگی جانشان را از دست داده اند.

آنچنان که خانی بیان داشت: رودخانه ها و سدهای استان کرمانشاه جان ۱۸ نفر در سال ۹۷ و نیز ۲۸ نفر در سال ۹۸ را به علت غرق شدگی گرفته اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه؛ همچنین آماری از برق گرفتگی ارایه داد و گفت: ۲۱ نفر در سال ۹۷ و نیز ۲۰ نفر در سال ۹۸ به علت برق گرفتگی جانشان را از دست داده اند.

او کل آزمایش های انجام شده در سال های ۹۷ و ۹۸ را حدود هزار و ۱۷۴ مورد اعلام کرد.

در میان این آمار خانی البته از کاهش ۱۶ درصدی پرونده های کمیسیون های پزشکی قانونی استان خبر داد و گفت: کل پرونده های ورودی به کمیسیون ها در سال ۹۷ تعداد ۹۴۰ مورد بوده که این تعداد در سال ۹۸ به ۷۸۷ پرونده کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین از کاهش معطلی پرونده ها خبر داد و افزود: جواب سم شناسی به کمتر از۱۰ روز ، آسیب شناسی کمتر از یک ماه و نیز جواب دهی به پرونده های منجر به فوت به کمتر از ۵۰ روز کاهش یافته است که البته متوسط کشوری این زمان ۷۸ روز است.

او همچنین بررسی پرونده ها را در کمیسیون ها کمتر از ۲۱ روز اعلام کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت که خدمات علمی این سازمان از سال ۷۲ تا کنون ۱۰ برابر شده است؛ او تعداد کل پرسنل پزشکی قانونی کشور را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و سهم استان کرمانشاه را از این تعداد ۸۲ نفر اعلام کرد.

خانی همچنین از همکاری پزشکی قانونی کشور با سه هزار نفر از پزشکان متخصص خارج از سازمان خبر داد و افزود: ساعت کاری پزشکی قانونی از هشت صبح تا پنج بعدازظهر است.

به گفته او، هم اکنون شهرهای اسلام آبادغرب، هرسین ، صحنه، جوانرود، پاوه و سرپل ذهاب صاحب سالن تشریح هستند و سالن تشریح سنقر نیز در دست ساخت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا