مدیران مدارس حق دریافت وجه به صورت اجباری را ندارند


مدیران مدارس حق دریافت وجه به صورت اجباری را ندارند

تبریز- ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر عدم اخذ وجه اجباری از اولیا تاکید کرد و گفت: در هر مقطع زمانی چه صدور کارنامه و چه ثبت نام هیچ مدیری حق دریافت وجه به صورت اجباری را ندارد اما دریافت کمک مردمی با اختیار خود اولیا منع قانونی ندارد.

جعفر پاشایی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در مدارس غیردولتی با رویکرد حمایتی و تقویتی، این مراکز موظف به دریافت شهریه طبق مصوبه شورا هستند و دریافت و پرداخت ها باید شفاف باشد.

وی افزود: ۱۵۱ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی استان تحصیل می کنند و در شرایط حاضر عدم مدیریت باعث کاهش دانش آموزان این مدارس خواهد شد چرا که باعث سرریز دانش آموزان به مراکز دولتی می شود و سیستم دچار مشکل خواهد شد.

وی بر اهمیت پروژه مهر تاکید داشت و گفت: چهار کارگروه برای پروژه مهر پیش بینی شده و تجارب غنی و هماهنگی مسئولین در سطوح اداره کل باعث شده بازگشایی مدرسه با کمترین نارسایی اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اظهار امیدواری به اینکه امسال نیز پروژه مهر به شایستگی اجرا می شود، تاکید کرد: مسئولان کارگروه ها موضوع را به لحاظ مهم بودن پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات جلسات ستاد پروژه مهر قابل اجرا برای تمام بخش ها است، گفت: هماهنگی در این کار برای ۸ هزار مدرسه و بیش از ۳۴ هزار کلاس درسی با بکارگیری تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی مثل شهرداری، شورای شهر و دهیاری ها لازم است.

پاشایی گفت: بازگشایی امسال از چند وجه متفاوت تر از سال های گذشته است که یک مورد بازگشایی از ۱۵شهریور می باشد که بحث آمادگی برای بازگشایی مهم است.

مسئول دستکاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به راه اندازی شبکه شاد، ابراز داشت: هیچ گونه تجربه ای برای آموزش مجازی وجود ندارد و اقدامات در این راستا قابل پیاده کردن در اول مهر نیست و تقویت این موضوع با گفتمان عمومی به صورت جدی حل شود.

پاشایی بر استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز تاکید کرد و افزود: در جلسات شورا این مهم در اولویت باشد که مطالبه وزارت است.

وی گفت: برای یکم مهر بحث نیروی انسانی دچار چالش است و سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی اهم ترین موضوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: مراقبت های لازم در خصوص مسائل بهداشتی در زمان ثبت نام به جهت حساسیت زیاد اولیا ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه