سیل بار دیگر صربستان را فرا گرفت


سیل بار دیگر صربستان را فرا گرفت

بارش باران و جاری شدن چند رودخانه در چند روز اخیر که منجر به راه افتادن سیل در مناطق جنوب شرقی صربستان شد، دولت این کشور را وادار کرد که به خاطر اقدام‌های پیشگیرانه، تسهیل و سرعت بخشیدن به عملکرد تمامی نهاد‌های این کشور در کمک به سیل زدگان در دوازده منطقه حالت فوق العاده اعلام کند.

سیل بار دیگر صربستان را فرا گرفت
ستاد مرکزی وضعیت اضطراری ناشی از بلایای طبیعی برای رسیدگی و تشکیل امداد‌های کمک رسانی در منطق سیل زده امروز سه شنبه نشست داشت و در مناطقی از جمله داوسچینا، کروپان، لوزنیتسا، لوبوویا، مالی زورنیک، آریلیه، کوزیری، لوچانی، ایوانیتسا و کرالیوو وضعیت اضطراری اعلام کرد.

اداره وضعیت‌های اضطراری در وزارت کشور صربستان واحد‌های ویژه عملیاتی و گروه‌های امدادی را برای کمک به سیل زدگان و همچنین جهت احداث سیل بند به مناطق سیل زده اعزام کرده است.

سیل بیش از ۷۰۰ منزل مسکونی را در مناطق مختلف زیر آب برده و دو پل را نیز ویران کرده است. همچنین به خاطر سیل در جنوب شرقی کشور و بسته شدن راه‌های مواصلاتی تردد در این نقاط به طور موقت قطع شده است.

«آنا برنابیچ» نخست وزیر صربستان پس از نشست ستاد بحران در مورد جاری شدن سیل گفت که تمامی تجهیزات امدادی به مناطق سیل زده فرستاده شده و امدادگران در حال کمک و نجات مردم و انتقال سیل زدگان به مناطق امن هستند.

«نبویشا ستفانوویچ» وزیر کشور صربستان نیز بلافاصله پس از اعلام وضعیت اضطراری در مناطق سیل زده در جمع خبرنگاران هدف از اعلام وضعیت اضطراری را انجام اقدامات پیشگیرانه دانست.

به دستور وزیر کشور، چند فروند بالگرد برای نجات افرادی که در محاصره سیل قرار گرفتند به مناطق سیل زده اعزام کرد.

به دنبال طغیان چندین رودخانه و جاری شدن سیلاب در کنار پلیس و ژاندارمری و واحد‌های آتش نشانی، دیگر نهاد‌های امدادی نیز به کمک سیل زدگان شتافتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت