کودکان انگلیسی از نابرابری نژادی رنج می برند


کودکان انگلیسی از نابرابری نژادی رنج می برند

از سن سه سالگی، کودکان رنگین پوست انگلیسی با نابرابری آموزشی روبرو هستند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما گروهی از نمایندگان مجلس انگلیس اعلام کردند برای رفع نابرابری آموزشی در این کشور، باید فرد مسئولی در هیات دولت معین شود.کودکان انگلیسی از نابرابری نژادی رنج می برند
درپی کشته شدن جورج فلوید زیر زانوی پلیس سفید پوست آمریکا، تظاهرات ضد نژادپرستی در کشور‌های جهان از جمله انگلیس آغاز شد و نژادپرستی نهادینه شده در نهاد‌های این کشور، از جمله در پلیس، مدارس، دانشگاه ها، احزاب سیاسی و رسانه‌ها مورد بحث قرار گرفت.
به نوشته روزنامه گاردین اکنون نمایندگان مجلس انگلیس گزارش دادند از سن سه سالگی، کودکان رنگین پوست انگلیسی با نابرابری آموزشی روبرو هستند. این گزارش می‌افزاید کودکان غیر سفیدپوست، از دوران پیش دبستانی، در رقابت با دانش آموزان سفیدپوست، باز می‌مانند.
گاردین به نقل از گزارش نمایندگان مجلس انگلیس نوشت جنبش "جان سیاهان اهمیت دارد" باید به اصلاحات گسترده تری در کشور منجر شود، زیرا همه گیری کووید ۱۹ بر قشر‌های فقیرتر انگلیس، اثر مخرب تری داشته است. این نمایندگان از دولت خواسته اند به منظور رفع نابرابری‌های آموزشی، به اقدامات اساسی اقدام کنند.
به نوشته گاردین، نتیجه پژوهشی در دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد محدودیت‌های ناشی از همه گیری کووید ۱۹ ممکن است بر اضطراب، فقر و انزوای اجتماعی دانش اموزان سیاه پوست، آسیایی تبار و اقلیت‌ها بیش‌تر اثر بگذارد.
در هفته‌های اخیر دویست شهر انگلیس صحنه تظاهرات مردمی ضد نژاد پرستی و بی عدالتی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا