رفع تداخل 41 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی


رفع تداخل 41 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون از مجموع 269 پلاک‌ دارای تداخل در سطح استان که در دستور کار کمیسیون‌ استانی قرار گرفته بود، 41 هزار  هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است.

مهدی سرخوش روز چهارشنبه در گردهمایی ویدئو کنفرانسی روسای سازمان ها و مدیران امور اراضی منطقه یک کشور اظهار داشت: اجرای طرح رفع تداخل اقدامی برای کاهش نگرانی بهره برداران و به نفع دولت و کشاورزان است.

وی بیان کرد: رفع تداخل و حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرار دارد و از سال ۱۳۹۵ تاکنون از ۴۰۴ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده دارای تداخل، مشکل ۲۶۹ پلاک از اراضی ملی به نفع زارعان رفع شده‌است.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای ساماندهی اراضی و پیگیری برای صدور اسناد مالکیت زمین های کشاورزان، باید تداخل مربوط به مستثنیات کشاورزان مطابق قانون و آیین نامه، تنها از طریق کمیسیون رفع تداخل حل و فصل شود.

سرخوش بیان کرد: قانون در ماده ۵۴ بر رفع موانع تولید رقابت پذیر تاکید دارد و باید وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به رفع تداخل، اجرای قوانین و مقررات موازی در پلاک های اراضی در سطح کشور اقدام کند که با اجرای این امر نسبت به تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی و دولتی و همچنین صدور اسناد کشاورزی برای کشاورزان و تولیدکنندگان اقدام می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۲۳۵ هزار بهره بردار در آنها مشغول به کار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...