اولویت‌های کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با غلامرضا منتظری: تقویت اقتصادِ فرهنگ و هنر را در اولویت قرار می‌دهیم/ عدم تمایل نمایندگان برای حضور در کمیسیون فرهنگی اوج مظلومیت فرهنگ است


اولویت‌های کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با غلامرضا منتظری: تقویت اقتصادِ فرهنگ و هنر را در اولویت قرار می‌دهیم/ عدم تمایل نمایندگان برای حضور در کمیسیون فرهنگی اوج مظلومیت فرهنگ است

شفقنا- نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی افراد متخصص و توانمند نیاز دارد، اظهار کرد: برای حضور در کمیسیون های اقتصادی رقابت فشرده است اما برای کمیسوین فرهنگی 9 تا 13 نفر ثبت نام می‌کنند که این نشان دهنده اوج مظلومیت فرهنگ است. غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص […]

اولویت‌های کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با غلامرضا منتظری: تقویت اقتصادِ فرهنگ و هنر را در اولویت قرار می‌دهیم/ عدم تمایل نمایندگان برای حضور در کمیسیون فرهنگی اوج مظلومیت فرهنگ استاولویت‌های کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با غلامرضا منتظری: تقویت اقتصادِ فرهنگ و هنر را در اولویت قرار می‌دهیم/ عدم تمایل نمایندگان برای حضور در کمیسیون فرهنگی اوج مظلومیت فرهنگ است

شفقنا- نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی افراد متخصص و توانمند نیاز دارد، اظهار کرد: برای حضور در کمیسیون های اقتصادی رقابت فشرده است اما برای کمیسوین فرهنگی ۹ تا ۱۳ نفر ثبت نام می‌کنند که این نشان دهنده اوج مظلومیت فرهنگ است.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص اولویت هایش در کمیسیون فرهنگی گفت: چند مورد باید در اولویت کمیسیون فرهنگی قرار بگیرد که یکی از آنها، موضوعات تقویت اقتصادِ فرهنگ و هنر است. چتر حمایتی باید روی سر هنرمند باز شود درحالی که ما در حوزه بیمه هنرمندان و خبرنگاران همه مشکل داریم؛ لذا اگر هنرمند مورد حمایت قرار می‌گیرد، استعدادها و قابلیت هایش شکوفا می‌شود درحالی که اگر دغدغه مسایل معیشتی داشته باشد، مسایل هنری ما به جهت کمیت و کیفیت با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد.

تقویت اقتصادِ فرهنگ و هنر را در اولویت قرار می‌دهیم

چتر حمایتی روی سر هنرمندان باز شود

او در ادامه افزود: محور دوم ضرورت عملی شدن پیوست فرهنگی است که مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع اصرار داشتند ولی در مقام عمل هنوز اقدامی را شاهد نبودیم. در حوزه معماری باید پیوست فرهنگی داشته باشیم. به عنوان نمونه باید یک رابطه معناداری بین تولیدات عمران و معماری با فرهنگ ایرانی و اسلامی وجود داشته باشد.

در حوزه معماری باید پیوست فرهنگی داشته باشیم

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود سرانه فرهنگی برای شهروندان، گفت: باید برای هر ایرانی یک سرانه فرهنگی تعریف کنیم و این موضوع برای نخستین بار مطرح می شود؛ ما سرانه ورزشی، بهداشتی و آموزش داریم اما برای فرهنگ که زیربنا است سرانه فرهنگی تعریف نکردیم که پرداختن به این موضوع نشانه اولویت بخشی ما به حوزه فرهنگ است. سرانه فرهنگی اگر تعریف شود هر خانواده در سبد اولویت‌های خود نیم نگاهی هم به فرهنگ خواهد داشت.

برای هر ایرانی یک سرانه فرهنگی تعریف شود

منتظری در خصوص اولویت کمیسیون فرهنگی در حوزه خانواده، بیان کرد: نسل جوان ما برای ازدواج با مشکلات متعددی مواجه است؛ شعار ازدواج آسان داده شده و وام ازدواج هم پرداخت می‌شود، اما باز هم با مشکل مواجه هستم؛ بنابراین در زمینه ازدواج آسان باید به راهکار باثباتی برسیم. همچنین برای تحکیم خانواده باید چاره ای اندیشید چراکه «خانواده» مورد تهدید است و نیاز است سبک زندگی را بر مبنای فرهنگ ایرانی و اسلامی تعریف کنیم.

نسل جوان برای ازدواج مشکلات متعددی دارد

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی توجهی به فرهنگ پیامدهای نامطلوبی در جامعه دارد. رهبری برای مجلس دو اولویت تعیین کردند که یکی اقتصاد و دیگری فرهنگ بود. برای حضور در کمیسیون های اقتصادی رقابت فشرده است اما برای کمیسیون فرهنگی ۹ تا ۱۳ نفر ثبت نام می‌کنند! این نشان دهنده اوج مظلومیت فرهنگ است. درحالی که کمیسیون فرهنگی چهره‌های توانمند و متخصصی نیاز دارد تا نقش تخصصی خود را در مقیاس ملی و بین المللی به خوبی ایفا کنند.

عدم تمایل نمایندگان برای حضور در کمیسیون فرهنگی اوج مظلومیت فرهنگ است

رقابت برای کمیسیون اقتصادی فشرده است اما برای کمیسیون فرهنگی حدود ۱۳ نفر ثبت نام کردند

منتظری در ادامه افزود: یک کمیسیون اگر از توانایی لازم علمی برخوردار نباشد، نمی‌تواند منزلت اجتماعی پیدا کند لذا اگر باور داریم که فرهنگ، زیربنا است اولین قدم این است که باید نوع نگاه به فرهنگ را تغییر دهیم؛ اگر به دنبال تحول اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستیم باید از تحول فرهنگی شروع کنیم چون فرهنگ، حوزه بینش ها و نگرش‌ها است که همچون چراغی بر سر راه انسان‌ها قرار می‌گیرد و اگر بینش تغییر نکند نمی توانیم به ایده آل هایمان دست پیدا کنیم؛ لذا دولتی که در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری کند به اهدافش می‌رسد.

تحول در حوزه اقتصادی و سیاسی نیازمند تحول در حوزه فرهنگ است

دولتی که در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری کند به اهدافش می‌رسد

او در پایان خاطرنشان کرد: این تغییرات نیازمند عزم عمومی است که هم دولت و هم مجلس باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند. امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب هیچ کدام از کارنامه دولت‌ها در حوزه فرهنگ رضایت نداشتند. اگر سرانه فرهنگی که اشاره کردم اتفاق بیفتد، حوزه فرهنگ تحت تاثیر سلیقه‌ها دستخوش تغییر نمی‌شود اما اگر تحت تاثیر سلیقه‌ها باشد، هر مسوولی متفاوت عمل خواهد کرد لذا باید جلوی اعمال سلیقه را گرفت و استانداردسازی کرد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا