چند طرح فناورانه در دادگستری خراسان رضوی بهره‌برداری شد


چند طرح فناورانه در دادگستری خراسان رضوی بهره‌برداری شد

مشهد- ایرنا- چهار طرح حوزه فناوری اطلاعات در راستای تسهیل و شتابدهی در ارائه خدمات قضایی به مردم امروز چهارم تیر ماه همزمان با هفته قوه قضاییه طی مراسمی در دادگستری خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

اجرای این طرحها در حوزه فناوری اطلاعات شامل "دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستانهای خوشاب و بجستان، سامانه آموزش مجازی کارکنان، سامانه مشاوره تلفنی ۱۲۹ و پرتال جدید دادگستری خراسان رضوی" دسترسی عموم مردم را به خدمات قضایی سریعتر و آسانتر کرده است.

رییس‌کل دادگستری خراسان رضوی روز چهارشنبه در مراسم ویدیوکنفرانس افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بجستان و خوشاب گفت: این دفاتر الکترونیک هم‌اینک با حداقل فعالیت خدمات ارائه می‌کنند اما هرچه خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند دادگستری نیز خدمات قضایی بیشتری را از طریق آنهان برون‌سپاری کرده و به همین دفاتر می‌سپارد.

غلامعلی صادقی برون‌سپاری آن دسته از فعالیتهای قضایی را که سپردن اجرایان به بخش خصوصی میسر است، از سیاستهای قوه قضاییه اعلام کرد.

وی به فعالیت سامانه جدید آموزش مجازی کارکنان دادگستری خراسان رضوی هم اشاره و بیان کرد: تاکنون دو هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

رییس‌کل دادگستری خراسان رضوی افزود: فعالیت و خدمات سامانه جدید آموزش مجازی کارکنان دادگستری استان می‌تواند برای استفاده خانواده کارمندان این نهاد با طبقه‌بندی آنها در قالب گروههای سنی مختلف نیز توسعه و گسترش یابد.

وی ییرامون پرتال جدید دادگستری خراسان رضوی هم گفت: توصیه می‌شود ارائه اخبار در دو بخش خلاصه و مشروح در این پرتال و در قالب محصولات متنوع خبری صورت گیرد تا زمان بهره‌گیری از مطالب آن کوتاهتر شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این استان با فعالیت ۵۰ دفتر خدماتی، پس از تهران دارای بیشترین تعداد دفاتر ارائه خدمات الکترونیک قضایی به مردم است.

علی ثابتی شمار کارکنان این دفاتر را ۳۰۰ نفر ذکر و پیش‌بینی کرد: تا آخر امسال شمار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح خراسان رضوی به ۱۰۰ دفتر افزایش یافته و همه شهرستانهای استان دارای دفاتر الکترونیک خدمات قضایی شوند.

وی افزود: پارسال تنها ارائه سه خدمت به دفاتر الکترونیک قضایی برون‌سپاری شده بود اما ظرف یک سال اخیر شمار این خدمات به ۴۰ مورد افزایش یافت که نه تنها فعالیت دفاتر الکترونیک خدمات قضایی را ارتقا و بهبود داده بلکه سبب خرسندی و رضایت مردم نیز شده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی همچنین به آسانی کار در سامانه جدید آموزشهای مجازی کارکنان این نهاد اشاره و بیان کرد: علاوه بر فراهم شدن بستر امن برگزاری آزمونها، ثبت‌نام الکترونیک و فعالیتهای مجازی نیز در این سامانه در قالب رایانه و تلفن همراه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تمام سرورها در این سامانه متعلق به دادگستری هستند لذا هزینه‌ای از این بابت به مجموعه تحمیل نخواهد شد. همچنی ناز این پس صرفه‌جویی قابل توجهی بابت حذف رفت و آمد کارکنان برای انجام آزمونهای حضوری محقق می‌شود.

ثابتی همچنین گفت: سامانه تلفنی ۱۲۹ برای پاسخگویی به مردم و ارائه مشاوره قضایی، با جوابگویی متمرکز کارشناسان از تهران فراهم شده و با توجه به انتقال تماسها به بستر اینترنتی اداره‌کل دادگستری خراسان رضوی هزینه تماسها برای کاربران نیز بسیار اندک است.

۶۷۰ قاضی در دادگستری‌کل استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی سالانه به یک میلیون فقره پرونده در حوزه‌های مختلف قضایی رسیدگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا