اختراع در سایه کرونا!


اختراع در سایه کرونا!

دو برادر جوان نخبه و از فرزندان مددجویان کمیته امداد شهرستان دهگلان موفق به ساخت و اختراع چهار نوع دستگاه شدند.

در میان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد افراد توانمند و نخبه زیادی وجود دارند که باوجود محدودیت‌ها و مشکلات توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

از نمونه این افراد دو برادر دهگلانی به نام‌های محمد و مهدی قاسمی هستند که موفق به ساخت و اختراع چهار دستگاه شده‌اند. محمدقاسمی جوان ۲۲ ساله و دانشجوی رشته مکانیک بیوسیستم دانشگاه بوعلی همدان است.

این جوان دهگلانی موفق شده در زمینه توسعه کشاورزی مدرن، دو دستگاه تمام مکانیکی کودکار و بذرکار، پلاستیک کش، نصب لوله و بذرکار صیفی‌جات و دستگاه لوله و کابل گذاری بدون نیاز به حفر کانال را بسازد و آن را ثبت اختراع کند.

محمدقاسمی در تشریح موفقیت‌های کسب‌شده خود گفت: از سال ۹۶ عضو بنیاد نخبگان است و موفق به کسب رتبه‌هایی همچون کسب رتبه دوم کشوری جشنواره جوان خوارزمی در سال ۹۶، کسب رتبه نخست جشنواره رویش اختراعات و ابتکارات زاگرس و زرد کوه بنیاد نخبگان در سال ۹۷، کسب رتبه دوم جشنواره ایده‌های برتر کسب‌وکار استان کردستان در سال ۹۷ و حضور در جشنواره بین‌المللی اختراعات خیام در سال ۹۹( نتیجه نهایی اعلام نشده) شده است.

این جوان مخترع ضمن اشاره به اینکه وی همچنین مؤسس انجمن مخترعین جوان لیلاخ است، افزود: ثبت اختراع دستگاه پوشش‌دهنده انگشت با نایلکس جهت جلوگیری از انتقال آلودگی در خودپردازها و کارتخوان ها و کیت‌های اثرانگشت و سایر سطوح مشابه نیز از اختراعات جدید من است که با توجه به شیوع ویروس کرونا می‌تواند استفاده و مفید واقع شود.

محمدقاسمی در ادامه گفت: مهدی برادر من نیز دیپلم رشته مکانیک و امسال پشت‌کنکوری است و وی نیز موفق به ساخت دستگاه الکترونیکی همیار چوپان شده که در سال ۹۷ رتبه سوم کشوری جشنواره خوارزمی را کسب کرد و همچنین رتبه دوم ایده‌های برتر کسب‌وکار سال ۹۷ استان کردستان را به دست آورد.

این جوان موفق دهگلانی بابیان اینکه خودم توانایی تامین هزینه توسعه و تولید بیشتر اختراعاتم را ندارم و تاکنون هیچ حمایتی از اختراعاتم نشده، افزود: از طرف شرکت‌های خصوصی پیشنهاداتی برای حمایت‌شده ولی با توجه به اینکه زحمت زیادی برای این طرح‌ها کشیده‌ام حمایت آنها جوابگو نیست و منفعت طلبانه است.

وی خاطرنشان کرد: از طریق کمیته امداد پیگیر شده‌ام و جهت پرداخت تسهیلات اشتغال برای راه‌اندازی کارگاه قول مساعدت داده‌شده و درصورتی‌که این کارگاه را راه‌اندازی کنم با توجه به نیاز کشور توانایی ساخت دستگاه‌های بیشتر را دارم و این ظرفیت نیز وجود دارد که برای تعدادی از جوانان در این کارگاه اشتغال‌زایی شود.

محمدقاسمی در پایان گفت: این دستگاه قابلیت صادر به خارج از کشور را دارد و در صورت حمایت از طرح می‌توانم آن را توسعه دهم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی