گردشگری برای نجات جان مردم مجبور به سکوت شد


گردشگری برای نجات جان مردم مجبور به سکوت شد

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه کروناویروس خسارت زیادی به بخش گردشگری وارد کرده است، گفت:‌ گردشگری به علت حفظ جان مردم و عبور از کرونا مجبور شد سکوت کند.

مسعود ملکی چهارشنبه ۴ تیرماه در دومین نشست تخصصی کرونا و کسب و کارهای آسیب دیده که به همت مرکز افکارسنجی دانشجویان(ایسپا)، دفتر همدان برگزار شد، اظهار کرد: کروناویروس و شعار «در خانه بمانیم» که در دنیا مرسوم شد نقطه مقابل شعار گردشگری که به سفر برویم بود، قرار داشت و گردشگری برای حفظ جان مردم و عبور از کرونا سکوت کرد و خسارات زیادی متحمل شد.

وی با بیان اینکه خدمات گردشگری قابل انباشت نیست، افزود: هتلدار، هواپیما و تأسیسات گردشگری نمی تواند اموالش را مانند سایر مشاغل نگهداری کند بلکه دچار ضرر و زیان می شود.

معاون گردشگری شرکت علیصدر خاطرنشان کرد: دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی اعلام کرد که کرونا بین پنج تا هفت سال آینده هم به گردشگری آسیب وارد خواهد کرد یعنی اینگونه نیست که اگر کرونا مهار شود گردشگری به حالت سابق برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده در سال ۲۰۲۰ در دنیا ۴۴۰ میلیون نفر کاهش سفر داشته باشیم، ادامه داد: در استان همدان در سه ماهه نخست سال تنها ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته استقبال ار سفر شده است و در شرکت علیصدر نیز اگر ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته گردشگر داشته باشیم، بسیار خوب عمل کرده‎ایم.

ملکی با اشاره به اینکه شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرده اقتصاد جهانی با تهدید روبروست، گفت: رئیس شورای جهانی گردشگری در نامه ای به رؤسای جمهور کشورها خواسته برای نجات ۵۰ میلیون شغل در وضعیت فعلی استمداد بطلبند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: حمایت از تأسیسات گردشگری، پرداخت وام سفر و برداشتن مالیات سفر برای سال ۲۰۲۰ پیشنهاد شورای جهانی خطاب به دولت‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در نُرم جهانی در زمینه استقبال از توریست خارجی چندین سال است پایین هستیم، بیان کرد: انقلاب و جنگ ناامنی می شود به طوریکه در سال ۵۷ توریست خارجی ایران ۵۰۰ هزار نفر بود اما در اثر جنگ ۱۰ سال عقب افتادیم‌، بعد از کرونا هم برای رسیدن به نرم جهانی خیلی باید تلاش کنیم.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه کشور ما تحریم گردشگری است و به کرونا هم ربطی ندارد، ادامه دهد: تحریم گردشگری لطمات زیادی به ما زده است به طوریکه اقدامات ترامپ در زمینه گذرنامه ایران، بی حرمتی در مرزها و تبلیغات در شبکه های رسانه‌ای به شدت بالا رفته که آمار استقبال را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه راهکار نجات ما از این وضعیت حمایت بخش دولتی است، خاطرنشان کرد: وضعیت وضعیت خوبی نیست و حمایت های مالیاتی برای تداوم ماندگاری و زنده ماندن گردشگری خوب است.

ملکی یکی دیگر از راهکار رونق گردشگری را گردشگری داخلی دانست و اظهار کرد: ما در تحریم هستیم و از طرفی برای ورود گردشگر خارجی هم هزینه بالایی باید بپردازیم بنابراین باید به سمت گردشگری داخلی برویم که پیشنهاد ما رونق گردشگری محلی است.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر بیان کرد: در پذیرش توریست خارجی در رده ۶۰ به بالا هستیم و نسبت به هم رده‌های خود خیلی پایین هستیم بنابراین باید به سمت رونق گردشگری داخلی و محلی برویم.

وی با اشاره به اینکه کرونا و در خانه بمانیم عوارض دارد و باعث افسردگی در جامعه می‌شود، ادامه داد: سیر و سفرها یکی از برنامه های اوقات فراغتی است که باعث ایجاد شادی و شادابی در بین مردم می‌شود و با توجه به اینکه اوضاع اقتصادی ما به گونه‌ای نیست که ارزبری به خارج داشته باشیم رسالت ما باید توجه به گردشگری داخلی باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو