تایل آینه ای چیست؟


تایل آینه ای چیست؟

خبرگزاری آریا- هنر آینه کاری از سال های خیلی دور در ایران مرسوم بوده است و از آن در زیباسازی مساجد، کاخ ها و منازل مسکونی استفاده می شده است، اما حالا در دنیای تکنولوژی این هنر با استفاده از ابزار و وسایلی جدید، مدرن شده است و به آینه کاری دیوارها، تایل آینه ای می گویند که ما در این مقاله به آن می پردازیم.

تایل آینه ای چیست؟

خبرگزاری آریا- هنر آینه کاری از سال های خیلی دور در ایران مرسوم بوده است و از آن در زیباسازی مساجد، کاخ ها و منازل مسکونی استفاده می شده است، اما حالا در دنیای تکنولوژی این هنر با استفاده از ابزار و وسایلی جدید، مدرن شده است و به آینه کاری دیوارها، تایل آینه ای می گویند که ما در این مقاله به آن می پردازیم.

تایل آینه ای از خلاقیت ها و دکوراسیون های جدید دنیای مدرن امروز است که به وسیله آن انواع نمای بیرونی و فضای داخلی ساختمان ها، منازل مسکونی و محل های کار را تزئین می کنند.

همچنین امروزه از انواع مدل های این تایل ها در رستوران و هتل ها، محل های پذیرائی، ورودی ساختمان و سرویس های بهداشتی و مراکز خرید و فروشگاه ها نیز استفاده می شود.

این هنر بیشتر نوعی دیوارپوش می باشد، اما به طور کلی برای هر سطحی حتی کف ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد و نوعی طرح دکوراتیو می باشد.

تایل ها یا کاشی ها قطعات آینه ای هستند که در کنار هم در جهات مختلف قرار می گیرند و به خوبی به بازتاب نور می پردازند و به فضا زیبایی دوچندانی می دهند.

انواع تایل آینه ای دارای طرح های مختلفی می باشد که از شیشه های رنگی تولید شده اند و همگی پشتشان کاملا با جیوه پوشانده شده است و به همین دلیل می توانیم تصویر خود را در آن ببینیم.

تایل آینه ای چیست؟

انواع تایل آینه ای موجود در بازار

تایل آینه ای دارای انواع مختلفی می باشد که از آن جمله می توان به تایل رنگی برای فضای آشپزخانه و فضای بین کابینت ها و همچنین تایل های فانتزی و دکوری که هر کدام در اشکال مختلفی ساخته می شوند نام برد.

انواع تایل آینه ای شامل تایل های لوزی، آجری شکل، کندویی، شاخسار، استار، افشان و ... می باشد.

هر کدام از این طرح ها مشتریان خود را دارند و برای مکان های خاصی زیبایی بیشتری دارند و با توجه به سلیقه افراد در محیط های مختلف توسط دکوراتورها و کاشی کار ها نصب می شوند.

این تایل ها بازتاب نور بسیاری زیادی دارند و می توانند به خصوص در شب زیبایی فوق العاده ای داشته باشند، انعکاس نور این کاشی های آینه ای در تمام جهات می باشد و برای مکان های سرپوشیده و کم نور هم انتخاب مناسبی هستند.

انواع تایل آینه ای را می توان با استفاده از دستمال های نمدار تمیز کرد و به خاطر جیوه به کار رفته در آنها بهتر است از شست و شوی مستقیم تایل ها با آب خودداری شود.

البته انواع تایل آینه ای در برابر آب و حرارت مقاوم می باشند، اما تماس مرتب با بخار و آب می تواند از براقیت آنها بکاهد، به همین دلیل بهتر است این نوع دکوراسیون در محیط های نمدار و دارای رطوبت استفاده نشوند.

تایل آینه ای چیست؟

نصب و برش تایل های آینه ای

امکان نصب انواع تایل ها بر روی هر محیط صاف و یا منحنی و دارای شکستگی وجود دارد، البته باید قبل از اقدام به نصب، آن محیط کاملا صاف و یک دست شود.

انواع تایل آینه ای را می توان روی کاشی های دیگر نیز نصب کرد و نیاز به کندن کاشی های زیرین نمی باشد.

برای نصب این تایل ها که کاری دکوراتیو می باشد باید از افراد متبحر که به این فن و خصوصیات انواع تایل آشنایی دارند، استفاده کرد.

افراد متخصص با برنامه ریزی درست این کار را انجام می دهند و مثلا برای فضای بین کابینت ها دقیقا محل پریزهای برق را تخمین بزنند و تایل ها را با ابعاد درست برش می دهند.

برای نصب این تایل ها فقط باید از چسب های مخصوص آینه کاری استفاده شود و افراد متخصص نیازی به بندکشی برای گذاشتن تایل ها در مکان های مخصوص خود ندارند.

در صورت استفاده از چسب دیگر برای چسباندن تایل ها، ممکن است جیوه موجود در تایل ها آسیب ببیند و از براقیت آنها کاسته شود و یا به طور کلی تایل ها جذابیت خود را از دست بدهند.

محل چسباندن تایل ها باید تمیز و صاف باشد تا چسب به خوبی بچسبد و بعد از چسباندن انواع تایل آینه ای باید روی آن تخته ای گذاشت یا ضربه های محکمی زد تا چسب آن به طور کامل به سطح و دیوار بچسبد.

کاشی ها و یا انواع تایل آینه ای قطعاتی بسیار حساس و شکننده هستند، این تایل ها روی شبکه های توری ساخته می شوند و می توان برای استفاده از آنها، توری ها و تایل ها را به آرامی به وسیله الماس و یا کاترهای تیز برش داد و جدا کرد.

ناگفته نماند که افراد مختلف می توانند طرح های متفاوت خود مانند انواع گل و گیاه را به تولید کنندگان این تایل ها بدهند و آنها شکل های مختلف را برایشان بسازند و در مکان های به خصوص نصب کنند.

لیست قیمت آینه دکوراتیو با توجه به فاکتورهایی از قبیل نوع طرح، رنگ و متراژ تخمین زده می شود، در این لیست برخی از رنگ ها و طرح ها دارای قیمت بالاتری هستند اما اصولا همگی دارای هزینه نصب یکسانی می باشند.

البته هر شرکت خدمات دهنده نیز می تواند با توجه به کیفیت تایل ها و نوع خدماتش دارای لیست قیمت متفاوتی باشد، در این میان مهجام گلس می تواند دارای قیمت های مقرون به صرفه و خدمات با کیفیتی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر