آزادی 40 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان در دهه کرامت


آزادی 40 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان در دهه کرامت

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: در دهه کرامت 40 نفر از زندانی های جرائم غیرعمد استان با پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان آزاد و به کانون گرم خانواده بر خواهند گشت.

"رمضان امیری" شامگاه چهارشنبه چهارم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته قوه قضاییه و تبریک این هفته اظهار کرد: نقش زندان در اهمیت و اسایش مردم بر کسی پوشش نیست و زندان ها یکی از از مولفه های آسایش و آرامش مردم در جامعه محسوب می شوند.

وی به موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کرمان و تدابیر صورت گرفته در زندان های استان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و با تدابیر صورت گرفته در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها تحت عنوان مرخصی زندانیان از سوی ریاست قوه قضاییه، با اولویت زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از سوی رییس کل دادگستری استان کرمان موضوع مرخصی زندانیانی که برای جامعه خطری ندارند، به اداره کل زندان های استان ابلاغ و تعدادی قابل توجهی از زندانیان در این مدت به مرخصی رفتند.

مدیرکل زندان های استان کرمان با اشاره به برگشت به موقع مددجویان به زندان ها تصریح کرد: در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، شورای تامین توجه ویژه ای به زندان های استان و راهکارهای لازم برای جلوگیری از نفوذ این ویروس به زندان های استان داشت که در این راستا ۲۸ مصوبه صرفا برای زندان ها در شورای تامین استان تصویب و ابلاغ شد.

امیری با بیان اینکه بهترین پروتکل های بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای زندان ها تعریف شده است افزود: هیچ خطری از ناحیه ویروس کرونا زندان های استان را تهدید نمی کند و خوشبختانه با پروتکل های تعریف شده در بحث ورودی ها مددجویان به زندان ها کنترل های خیلی خوبی داشتیم و برای مددجویان ورودی به مجموعه زندان قرنطینه ایجاد و ۱۴ روز مددجو در آنجا نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد خاصی از ابتلا به ویروس کرونا در زندان های استان نداشتیم اظهار کرد: تنها چند مورد مبتلا به کووید ۱۹ از سوی مددجویان ورودی به زندان های استان داشتیم که در بدو ورود این افراد شناسایی و بلافاصله به قرنطینه یا بیمارستان انتقال داده شدند.

مدیرکل زندان های استان کرمان با تاکید بر اینکه هیچگونه مشکلی در بحث زندان های استان از حیث ویروس کرونا نداشته ایم افزود: همچنین در این مدت کلیه ملاقات های حضوری با زندانیان کنسل و تنها از طریق ارتباطات تلفنی و مجازی، خانواده ها با زندانیان ارتباط داشتند.

امیری در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع ستاد دیه و حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۶ جشن گلریزان در سطح استان کرمان برگزار و ۳۶۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با بیش از ۱۳ میلیارد تومان کمک خیرین به اغوش گرم خانواده برگشتند.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۲۰۰ جلسه صلح و سازش در استان برگزار شد که در این راستا ۸۶ میلیارد تومان از سوی شکاک رضایت و یا تخفیف گرفته شد که به نوعی این افراد خود خیرین محسوب می شوند.

مدیرکل زندان های استان کرمان با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تاکنون جشن گلریزان به صورت اجتماعی برگزار نشده است افزود: با اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد دیه و با همکاری و همیاری استاندار کرمان و رایزنی با خیرین به صورت فردی و همچنین از سوی شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان (برخی معین های اقتصادی) ۱۱ میلیارد تومان برای زندانیان جرائم غیرعمد استان تعهد ایجاد شده که تاکنون ۴ میلیارد تومان این کمک وصول و در صورت تامین کامل این کمک خیرین، ۱۷۷ زندانی استان در سال جاری آزاد خواهند شد.

امیری افزود: همچنین در دهه کرامت ۴۰ نفر از زندانی های جرائم غیرعمد استان با پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آزاد و به کانون گرم خانواده بر خواهند گشت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تاکیدات ریاست قوه قضاییه برای کاهش ورودی به زندان ها اشاره کرد و گفت: در این راستا، طرحی در استان کرمان کلید زده شد که در قالب این طرح افرادی که می توانند با تهیه سند و وثیقه به صورت موقت آزاد شوند، تا زمان تامین این وثیقه حداکثر تا ۱۴ روز می توانند در اقامتگاه موقت باشند که در این ایام هیچ سابقه ای برای افراد تشکیل نخواهد شد که در این راستا ۵ اقامتگاه موقت در سطح استان کرمان راه اندازی شده است

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس