حسینی بوشهری: اجرای عدالت بدون تبعیض از اصلی‌ترین وظایف قوه قضائیه است


حسینی بوشهری: اجرای عدالت بدون تبعیض از اصلی‌ترین وظایف قوه قضائیه است

بوشهر-ایرنا- نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: اجرای عدالت بدون تبعیض یکی از اصلی‌ترین وظایف قوه قضائیه است که باید همواره تداوم داشته باشد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک دهه کرامت افزود: دستگاه قضا از ارکان هر نظامی محسوب می‌شود و به تعبیر رهبر انقلاب ملجأ و پناهگاهی برای مردم است.

وی ادامه داد: امروز چیزی که در جامعه می‌بینیم این است که درزمینهٔ قضایی به وضعیت مطلوب نرسیده ایم و با تراکم پرونده‌ها روبرو هستیم.

حسینی بوشهری تاکید کرد: متأسفانه مردم با کوچک‌ترین مشکلی به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند که این امر کار را برای دستگاه قضا سخت کرده و باید این روند اشتباه از سوی مردم بافرهنگ سازی اصلاح شود.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به حضور حجت‌الاسلام‌ رئیسی در رأس قوه قضائیه گفت: حرکتی که به تازگی شروع‌شده امیدوارکننده است اما به‌هرحال دستگاه قضا در کشور باید وقت بیشتری را بر روی پرونده‌هایی که در طی سالیان مختلف راکد مانده‌اند، بگذارد.

وی بیان کرد: البته این مشکلات مخصوص این دوره نیست و از گذشته وجود داشته که باید با اصلاح روند قبلی، این پرونده‌ها برای همیشه رسیدگی و به پایان برسد.

حسینی بوشهری با اشاره به اقدام‌های دیگر حجت‌الاسلام‌ رئیسی گفت: مبارزه با فساد در دوره اخیر از خود دستگاه قضا شروع‌شده است که از اهمیت بالایی برخوردار است و درواقع موجب سالم شدن این دستگاه می‌شود.

وی بابیان این‌که این اقدامات موجب امیدواری شده است، تصریح کرد: کارهایی که رئیس قوه قضائیه درزمینه حمایت از تولید کرده‌اند نیز به‌خوبی مشهود و قابل‌تقدیر است و نشان‌دهنده عزم جدی برای حل مشکلات در این حوزه است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآورشد: رئیس دستگاه قضا خود در حل مشکلات کارخانه‌ها وارد عمل می‌شود که اقدام بزرگ و صحیحی در راستای تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد: گزارشی که رئیس دستگاه قضا در ماه‌های گذشته از طریق رسانه ملی داد به‌خوبی بیانگر اقدامات مناسب در این زمینه است.

حسینی بوشهری گفت: همه قوا باید درزمینهٔ مبارزه با فساد با همدیگر همراهی و همکاری داشته باشند و روندی که در جامعه در این خصوص ایجادشده امیدوارکننده و مثبت است و این مسیر باید باقدرت تمام ادامه یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل