لزوم نهادینه شدن تربیت مهدوی در جامعه 


لزوم نهادینه شدن تربیت مهدوی در جامعه 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: تربیت مهدوی شاخصه هایی دارد و برای رسیدن به صبح ظهور باید این نوع تربیت در جامعه مهدوی ترویج و گسترده پیدا کرده و نهادینه شود.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: تربیت مهدوی شاخصه هایی دارد و برای رسیدن به صبح ظهور باید این نوع تربیت در جامعه مهدوی ترویج و گسترده پیدا کرده و نهادینه شود.

امام جمعه زهکلوت افزود: اولین شاخصه تربیت مهدوی، تنظیم محبت است یعنی هر فردی باید یاد بگیرد که بین محبوب های خود اولویت گذاری کند که کدامیک را بیشتر از دیگری دوست داشته باشد، طبعا کلیه محبوب های آدم ها در یک سطح نیستند و عیار محبت ما نسبت به محبوب ها، کم و زیاد است، اگر این تنظیم محبت صورت نگیرید، ظهور محقق نمی شود چون ما نیاز و عطشق واقعی نسبت به امام پیدا نمی کنیم.

وی بیان کرد: آنهایی که در مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند به ظاهر اهل نماز و قرآن بودند اما بلد نبودند که محبت خود را تنظیم کنند و تشخیص ندادند که باید امام زمان خود را بیشتر از مال دنیا و زن و فرزند دوست داشته باشند و در نتیجه در قتل امام حسین علیه السلام مشارکت کردند.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: اتاق فکر دشمن اعتراف دارد که در ایران ولایت فقیه، عاشورا و مهدویت عواملی هستند که عامل رشد و حیات شیعه هستند و دشمن می داند که اگر جامعه اسلامی ما براساس فرهنگ مهدوی رشد پیدا کرده و تربیت شود، این جامعه به سمت خیر و سعادت پیش می رود و دشمن را در اهداف خود ناکام می گذارد.

امام جمعه زهکلوت ابراز کرد: مهدویت یکی از عواملی است که نمی گذارد دشمن به اهداف خود برسد بنابراین دشمن سعی در کم رنگ کردن فرهنگ مهدوی در جامعه ما دارد و برای دستیابی به این امر هدف گذاری کرده است.

وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی یکی از اهداف دشمن برای عدم تنظیم محبت است، راه اندازی چندین هزار شبکه ماهواره ای با محتواهای کذایی، منحرف، ضد دین و ضد اخلاق در فضای رسانه ای و تبلیغاتی به دنبال زیباسازی است تا از این طریق ما را از فرهنگ مهدویت جدا کنند.

حجت الاسلام بامری با تاکید بر لزوم شناخت اهداف دشمن، عنوان کرد: دشمن از طریق ماهواره سعی دارد با زیباسازی های کاذب نسل جوان ما را سرگرم کرده تا تنظیم محبت را از نسل جوان بگیرد بنابراین در این جا جامعه، متولیان فرهنگ، مسئولین و خانواده ها باید با هوشیاری اهداف دشمن را شناخته و نسل جوان را نسبت به اهداف شوم آنها آگاه کنند.

امام جمعه زهکلوت افزود: اکثر کسانی که در مقابل امام حسین علیه السلام در کربلا ایستادند مسلمان و اهل نماز و تلاوت قرآن بودند اما چون محبت آنها تنظیم نبود دنیا را بیشتر از امام زمان خود دوست داشته و دچار اشتباه محاسباتی شدند.


وی بیان کرد: دومین شاخصه تربیت مهدوی، تنظیم شخصیت است به این معنا که اگر دنیا را به انسان دادند نباید مغرور شود و اگر چیزی از دست داد نباید حسرت بخورد.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: شاخصه سوم تربیت مهدوی، تنظیم ظاهر و باطن است، ظاهر یعنی همان طور که ظاهر ما خدایی و دینی است عمل ما نیز باید برای رضای خدا باشد.

امام جمعه زهکلوت تاکید کرد: برای این که در مسیر انتظار گام برداشته و مقدمه ساز ظهور شویم باید ظاهر و باطن ما یکی شود یعنی همان طور که شعار می دهیم در عمل نیز باید همان طور باشیم.

وی ابراز کرد: شاخصه چهارم در تربیت مهدوی تنظیم ارتباطات است، ارتباطات ما باید بر محور حق باشد، هنگامی که قصد داریم برای مردم کاری انجام می دهیم نباید بین فقیر و غنی تفاوت قائل شویم و کار بندگان خدا را باید انجام دهیم.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: شاخصه پنجم در تربیت مهدوی تنظیم سرمایه است بدان معنا که سرمایه خود را برای خدا و در راه رضای خدا صرف کنیم و در واقع باید مدیریت سرمایه را یاد بگیریم.

امام جمعه زهکلوت اظهار کرد: تنظیم این پنج شاخصه، سبک زندگی مهدوی و دینی ما را می سازد، سبکی که ما را در مسیر انتظار و برای ظهور امام زمان (عج) آماده می کند و در این بین دشمن برای تضعیف تربیت مهدوی تلاش می کند که ما را از مسئله ظهور غافل کند.

وی اضافه کرد: اگر ما می خواهیم نوجوان و جوان مهدوی در جامعه تربیت کنیم در قدم اول باید امام زمان (عج) را بشناسانیم و فرزندان خود را با حضرت آشنا کنیم، خانواده ها در تحقق امر نقش مهمی دارند.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: این شناخت با مطالعه و الگو گیری از سبک زندگی اسلامی و سیره اهل بیت علیهم السلام حاصل می شود، هنگامی که جوان امام را شناخت و با فضائل و خوبی های امام آشنا شد و می داند که واسطه فیض است و هر چه که در عالم به ما می دهند به واسطه وجود امام زمان (عج) می باشد.

امام جمعه زهکلوت بیان کرد: برای شناخت امام زمان (عج) کتب روایی، معرفتی و اینترنت در دسترس داریم، افزود: خانواده ها می توانند با انتخاب الگوهای دینی، اسلامی و با زندگی هایی که الگو گرفته از سیره اهل بیت علیهم السلام است شناخت را ایجاد کنیم وقتی که شناخت اومد محبت نیز پشت سر آن می آید.

وی ادامه داد: هنگامی که شناخت حاصل شد به دنبال آن محبت و اطاعت از امام زمان (عج) به وجود می آید بنابراین ما می توانیم با شناختن و شناساندن امام زمان (عج) فرزندانی مهدوی تربیت کنیم.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: یک نوجوان مهدوی باید امام زمان (عج) را بشناسد و نسبت به حضرت محبت داشته باشد، این محبت جوان را به سمت ولایت پذیری و اطاعت پذیری سوق می دهد و اطاعت پذیری همان عمل به سیره اهل بیت علیهم السلام است.

امام جمعه زهکلوت تاکید کرد: ما برای این که در مسیر انتظار محکم گام برداریم، باید خودسازی کرده و علاوه بر آن جامعه مهدوی بسازیم، برای تحقق این امر ضروری است که دیگران را با اندیشه و تفکر مهدوی آشنا کنیم.

وی اظهار کرد: شمن در تلاش است تا ما را از فرهنگ مهدوی دور کند زیرا می داند کسی که با فرهنگ انتظار آشنا شد با امید زندگی می کند و برای ظهور تلاش می کند.

حجت الاسلام بامری در خاتمه ابراز کرد: امیدوارم ان شاءالله ما آن گونه که باید در مسیر انتظار گام برداریم، باشیم و امام زمان (عج) را شناخته و با تبعیت و پیروی از ایشان مقدمه ساز ظهور شویم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو