دورهمی خانوادگی یکی از نگرانی های افزایش ابتلا به کرونا


دورهمی خانوادگی یکی از نگرانی های افزایش ابتلا به کرونا

قزوین - ایرنا - رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت : یکی از نگرانی های افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا، دورهمی‌های خانوادگی است.

دکتر علیرضا مهرعلیان روز پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود : افزایش شمار موارد مثبت کرونا در مناطق شهری موجب افزایش نگرانی‌ها همزمان با تدابیر کنترل کرونا شده است، این در حالی است که با تدابیری، چون فاصله گذاری اجتماعی، نظارت بر پروتکل های بهداشتی و برقراری یک نظام گسترده پیگیری و رصد موارد مشکوک و مثبت، تست و ردگیری، نگرانی هایی را به وجود آورده که به نظر می رسد علت این مساله، دورهمی‌های خانوادگی است.

وی یادآورشد : با برداشتن تمام محدودیت ها، حوزه سلامت باید متفاوت عمل کند و نباید تسلیم شود، ضمن اینکه کرونا بیماری نیست که از روز اول، پروتکل مشخصی داشته باشد و با خاطر جمع، اوضاع را مدیریت کنیم، نیاز است جلسات مستمری داشته باشیم و ضمن بررسی اقدامات انجام شده، تجدید نظر هم داشته باشیم.

مهرعلیان، تصریح کرد: با توجه به شواهد موجود در خصوص موج دوم کرونا باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم، شاید نیاز باشد مجددا فعالیت های رسانه ای را افزایش دهیم و هدایت و اطلاع رسانی به مردم را به صورت فعال انجام دهیم.

وی یادآور شد: یکی از افتخارات ما در دوران کرونا موضوع حفاظت کارکنان و کمیته‌های فعال کرونا بود و لازم است ضمن اجرای طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» از ظرفیت داوطلبان سلامت و همچنین سفیران سلامت برای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی، بیماریابی و قرنطینه خانگی استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟