54 گروه گشت ویژه کنترل کرونا در خمیر فعال شدند


54 گروه گشت ویژه کنترل کرونا در خمیر فعال شدند

بندرعباس- ایرنا- فرماندارخمیر گفت: جهت کنترل ویروس کرونا، 54 گروه گشت ویژه در شهرها و روستاهای شهرستان فعال شده و تا سفید شدن وضعیت گشت زنی ها ادامه خواهد یافت.

میرهاشم خواستار روز پنجشنبه در حاشیه آغاز به کار گروه های گشت ویژه کرونا افزود: ماموریت گروه‌های گشت ویژه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در روستاها و شهرها، همکاری با ستاد شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا، بهره گیری از ظرفیت نیروهای داوطلب مردمی جهت ریشه کنی ویروس، نظارت بر امور بهداشتی در اصناف و اماکن پرتردد، کنترل تجمع‌ها و عروسی‌ها در و همچنین معرفی متخلفان به دستگاه قضایی است.
وی اظهار کرد: در چهار ماه گذشته اقدام‌های زیادی توسط مسوولان و نیروهای مردمی در شهرستان خمیر انجام شده اما برای کنترل این ویروس نیازمند عزم همگانی هستیم.
فرماندار خمیر ادامه داد: اگر همگان خود را ملزم به رعایت موارد بهداشتی نماییم و در کنترل این بیماری با یکدیگر مشارکت کنیم به طور قطع نابودی این ویروس محقق خواهدشد.

ریشه کنی ویروس کرونا در خمیر نیازمند همت همگانی است

54 گروه گشت ویژه کنترل کرونا در خمیر فعال شدند


امام جمعه خمیر نیز با بیان اینکه وضعیت قرمز کرونایی شایسته شهرستان نیست، اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین اقدام برای کنترل و گشودن گره کور این مساله، همت همگانی برای ریشه کنی این بیماری در شهرستان است.
حجت الاسلام والمسلمین شعیب صالحی با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد که «در حقیقت ‏خدا حال قومی را تغییر نمی‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند»، افزود: با توکل بر خدا، دعا و تضرع و همچنین اجرای دستورالعمل‌های متخصصان بهداشت می‌توانیم بر این بلای قرن (کرونا) فائق آییم.
وی همچنین یادآور شد: ملت ما در سالیان گذشته مصائب و امتحان‌های بزرگی را پشت سر نهاده و به طور حتم این سختی‌ها نیز با همت مردم و مسوولان به پایان خواهد رسید.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و به بیشتر کشورها سرایت کرده است.
کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک و مرگ‌ آفرین باشد.
این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.
طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ماه اخیر کم توجهی به الزام های بهداشتی و جدی نگرفتن هشدارها از سوی مردم، شیب ابتلا به ویروس کرونا را در استان بسیار تند کرده و موجی از نگرانی را در میان مسوولان، مردم و دوستداران سلامت ایجاد کرده است.
شهرستان خمیر با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد