دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رتبه نخست کشوری را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های عصرطلایی تایمز کسب کرد


دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رتبه نخست کشوری را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های عصرطلایی تایمز کسب کرد

بر اساس آخرین نتایج رتبه‌بندی 2020 دانشگاه‌های عصر طلایی تایمز (Golden Age universities)که امروز منتشر شد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانست در جایگاه 83 جهانی و رتبه نخست در بین دانشگاه‌های ایران قرار گیرد.

مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این رتبه‌بندی به ترتیب دانشگاه صنعتی امیر کبیر رتبه ۸۶ و دانشگاه صنعتی شریف رتبه ۸۹ را کسب کردند. بنابراین سه دانشگاه از ایران در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر عصرطلایی جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته‌اند.

دکتر رنگرزی با اشاره به این مطلب که در سال گذشته ۱۱ دانشگاه از ایران در بین دانشگاه‌های عصرطلایی تایمز قرار گرفتند ولی امسال این تعداد به ۱۵ دانشگاه افزایش یافته است، تصریح کرد: تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی حاضر در این رتبه بندی نیز از ۲ دانشگاه به ۵ دانشگاه در رتبه بندی ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی عصرطلایی تایمز دانشگاه‌های با قدمت عمر بیش از ۵۰ سال و کمتر از ۸۰ سال بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب پنج معیار کلی آموزش با وزن ۳۰درصد، پژوهش با وزن ۳۰درصد، استنادات با وزن ۳۰درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵درصد و درآمد صنعتی با وزن ۲.۵ درصد ارزیابی و رتبه بندی شده‌اند.

رنگرزی تصریح کرد: در رتبه‌بندی عصرطلایی سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه دوم در بین دانشگاه‌های کشور و رتبه بازه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را داشت که ارتقاء دانشگاه در سال ۲۰۲۰ و قرار گرفتن در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر عصرطلایی تایمز نکته جالب توجه در این رتبه بندی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شاخص استنادات رشد چشمگیری داشته و در رتبه بندی عصر طلایی تایمز در شاخص استنادات نیز رتبه اول را در بین دانشگاه‌های ایران به خود اختصاص داده است که نشان دهنده رشد کیفی مقالات و تولیدات علمی دانشگاه است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رنگرزی کسب جایگاه شاخص در نظام‌های رتبه بندی معتبر جهانی را از اهداف راهبردی در نقشه جامع علمی کشور و اسناد بالادستی دانست و حضور حداکثری دانشگاه‌های کشور در بین دانشگاه‌های برتر جهان را از مولفه‌های قدرت علمی کشور دانست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...