80 درصد آب مصرفی استان زنجان از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود/ عمده برق استان در بخش صنعت مصرف می‌شود


80 درصد آب مصرفی استان زنجان از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود/ عمده برق استان در بخش صنعت مصرف می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: بیش از 80 درصد از آب مصرفی و بهداشتی استان زنجان از طریق سفره های زیرزمینی تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: بیش از ۸۰ درصد از آب مصرفی و بهداشتی استان زنجان از طریق سفره های زیرزمینی تامین می شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی امروز در نشست مشترک صنعت آب و برق استان زنجان، با اشاره به اینکه با توجه به آمارهای 10 ساله 50 درصد از استان زنجان هنوز با خشکسالی مواجه است ، اظهار داشت: بیش از 80 درصد از آب مصرفی و بهداشتی استان زنجان از طریق سفره های زیرزمینی تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: میزان آب در دشت های زنجان به 400 لیتر آب در ثانیه رسیده است.

جزءقاسمی یادآور شد: از مجموع ۹۰۷ روستای استان زنجان ۶۱۱ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است و برنامه ویژه این شرکت بعد از یکپارچه سازی این است که روستاهای بیشتری تحت پوشش قرار بگیرد و خدمات بیشتری دریافت کنند.

وی ارتقاء خدمات آب شرب و فاضلاب و سرعت آبرسانی در روستاها را از اهداف این شرکت در سال جاری خواند و گفت: کم کردن فاصله خدمت رسانی شهرها و روستاها در دستور کار شرکت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 16 میلیارد ریال بهای تشویقی به قبوض آب مشترکینی که اصول مدیریت مصرف را رعایت کردند، اعمال شد، گفت: در هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق امسال هم از 4 مشترک کم مصرف تجلیل می شود.

علی خلجی نیز در ادامه این نشست ، با اشاره به اینکه برق را نمی توان در حجم انبوه ذخیره سازی کرد، گفت: به همین منظور بایستی همزمان با مصرف تولید انجام شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان، یادآور شد: وجود سوبسیدهای حامل ها انرژی موجب شده است تا تولیدکنندگان هم رغبتی برای تولید تجهیزات با راندمان بیشتر که به هزینه های برق کمتر منتهی می شود، نداشته باشند و همین موجب می شود تا مصرف انرژی با راندمان کمتر در کشور اتفاق می افتد.

خلجی با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه ای استان زنجان یکی از 16 شرکت برق منطقه ای کشور است که تامین، تولید و انتقال برق از محل نیروگاه به استان زنجان و قزوین را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت یکی از شرکت های موفق صنعت برق کشور است، گفت: این شرکت در مسیر ترانزیت انرژی شمال غرب کشور قرار دارد و 21 درصد انرژی برق را به استان های همجوار ترانزیت می کند.

این مقام مسئول به وجود یک نیروگاه بزرگ حرارتی در سلطانیه و تعدادی نیروگاه کوچک مقیاس در استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان ابهر هم یک نیروگاه خورشیدی داریم.

خلجی با اشاره به ساخت یک نیروگاه در 75 کیلومتری غرب زنجان ادامه داد: تلاش می شود تا زیرساخت های لازم برای تامین برق شهرک های صنعتی ایجاد شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه دو پروژه برای شهرک‌های صنعتی در زنجان در دست اجرا است، افزود: تا پایان شهریور امسال خط پست شهرک صنعتی سلطانیه به ثمر می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...