بررسی آشوب دیشب در محله بریکستون لندن


در پی درگیری دیشب شماری از جوانان در محله بریکستون در لندن پایتخت انگلیس با نیرو‌های پلیس، تحقیقات در این باره آغاز شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ شماری از جوانان انگلیسی دیشب در خیابانی در محله بریکستون در جنوب لندن، به رقص و پایکوبی جمعی در خیابان مشغول بودند که نیرو‌های پلیس به منظور متفرق کردن آنان، به محل پخش موسیقی و مهمانی خیابانی اعزام شدند.
براساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، جوانان محله با نیرو‌های پلیس درگیر شدند که در این درگیری ها، دستکم ۲۲ نفر از نیروی پلیس مصدوم و دو نفر از آنان به بیمارستان اعزام شدند. در این درگیری‌ها که از شمشیر، ترقه و سنگ نیز استفاده شد، تعدادی از خودرو‌های پلیس آسیب دید. تاکنون ۴ نفر در این باره بازداشت شده اند.
پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس این حادثه را محکوم کرده و وعده داده است ماجرا پیگیری خواهد شد. صادق خان، شهردار لندن نیز این اقدام جوانان محله را غیرقابل قبول دانست و افزود: خشونت علیه پلیس، تحمل نمی‌شود و در زمانی که همه گیری کووید ۱۹ در جریان است، تجمع افراد، غیرمسئولانه است و جان دیگران را به خطر می‌اندازد.
محله بریکستون در لندن، از محلاتی است که قبلا نیز آشوب‌ها و ناآرامی‌های اجتماعی در آن مشاهده شده است مثلا از دهم تا دوازدهم آوریل ۱۸۹۱، اغتشاشاتی در محله بریکستون صورت گرفت. در بررسی آن آشوب‌ها مشخص شد زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی به ویژه درباره سیاهپوستان و اقلیت‌های غیرسفیدپوست، تبعیض‌ها و نارضایتی‌های جاری و نیز تضاد‌های موجود بین عموم مردم و پلیس، از علل آغاز آن آشوب‌ها بوده است.
علت بروز ناآرامی‌ها در محله بریکستون در سال ۱۹۸۱، کشته شدن یک جوان سیاه به دست پلیس لندن بود که موجب برانگیخته شدن خشم مردم شد. در شورش‌های سال ۲۰۱۱ انگلیس نیز که ناآرامی‌های اعتراض‌آمیز و خشونت‌بار از تاتنهام واقع در شمال لندن آغاز شد، محله بریکستون نیز بلافاصله دچار ناآرامی شد. این آشوب‌های خیابانی به دنبال قتل یک جوان سیاه‌پوست با نام مارک دوگان به دست پلیس لندن آغاز و به تدریج به نقاط دیگر انگلیس کشیده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن