سنا به طرح تحریم‌های جدید ترامپ علیه چین رای مثبت داد


سنا به طرح تحریم‌های جدید ترامپ علیه چین رای مثبت داد

سنای آمریکا روز پنج‌شنبه به طرح پیشنهادی ترامپ در اعمال تحریم‌های جدید علیه چین در ارتباط با موضوع هنگ‌کنگ رای مثبت داد.

سنا به طرح تحریم‌های جدید ترامپ علیه چین رای مثبت داد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مجلس سنای آمریکا روز پنج‌شنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن مجازات‌هایی برای افراد یا شرکت‌های چینی اعمال می‌شود. سنای آمریکا مدعی شده که در این تحریم‌ها، نهادهای حقیقی و حقوقی که استقلال هنگ‌کنگ را نفی می‌کند، مورد هدف قرار داده است.

اقدامات سنای آمریکا علیه چین همچنین شامل تحریم‌های ثانویه بانک‌ها است. بر اساس این تحریم‌ها دسترسی بانک‌های تحریم شده به معاملاتی که در آن دلار آمریکا نقش دارد بسیار محدود می‌شود.

اقدامات جدید آمریکا علیه چین علاوه بر سنا باید در مجلس نمایندگان آمریکا هم به تصویب برسد. در صورت تصویب در مجلس نمایندگان و امضای ترامپ، این لایحه تبدیل به قانون خواهد شد.

کریس ون هلن، سناتور دموکرات در این‌ باره مدعی شد که این قانون پیام واضحی را به پکن ارسال می‌کند که در صورت نادیده گرفته شدن استقلال هنگ‌کنگ، عواقب خطرناکی در انتظار چین خواهد بود.

جاش هاولی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا هم گفت: «این می‌تواند آخرین فرصت ما برای متوقف کردن پکن قبل از نابوی آزادی در هنگ‌کنگ باشد».

آمریکا و سایر متحدان غربی این کشور مدعی هستند که قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ، استقلال این منطقه را از بین می‌برد و دموکراسی در این ناحیه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

از سوی دیگر مقامات پکن که آمریکا را عامل اصلی ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ می‌دانند، تاکید کرده‌اند که این قانون تنها دست دخالت‌های خارجی در امور هنگ‌کنگ را قطع می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022