هشدار مسئولین کرواسی برای پیشگیری از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا


هشدار مسئولین کرواسی برای پیشگیری از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا

بلگراد- ایرنا- «داوور بوژینویچ» معاون نخست وزیر، وزیر کشور و رییس ستاد مقابله با بحران ویروس کرونا و دیگر مقام‌های مسئول کرواسی برای پیشگیری از افزایش مبتلایان به ویروس واگیر کووید-19 هشدار دادند که هرگونه سهل انگاری و رعایت نکردن تدابیر مقابله با کرونا ممکن است عواقب دشواری در پی داشته باشد.

به گزارش پنجشنبه شب پایگاه‌های اینترنتی کرواسی، بوژینویچ گفت: در هر مورد جدید ویروس کرونا، باید اقدام‌های فوری و محدود کننده ارتباط با افراد صورت گیرد اما در حال حاضر اوضاع خوب است.

وی افزود: ما روی احیای اقتصادی، گردشگری و عادی سازی زندگی اجتماعی نیز تمرکز کردیم اما احتیاط و هوشیاری را باید در نظر داشته باشیم.

بر اساس آخرین داده‌های دریافت شده، ۴۷ مورد جدید از ابتلا به کرونا در شهرهای مختلف کرواسی مشاهده شده است.

تا صبح روز پنجشنبه، مبتلایان به ویروس کرونا در کرواسی دو هزار ۴۶۰ نفر، جان باختگان یکصد و هفت نفر و بهبودیافتگان دو هزار ۱۴۵ نفر گزارش شده است.

همچنین در ۱۰ روز گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا در کرواسی گزارش نشده است و بدین ترتیب ۸۹ درصد از مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند.

تشدید مقررات ورود به کرواسی

با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه، تدابیر مقابله با ویروس کرونا در کرواسی نیز تشدید شد.

ستاد مقابله با بحران کرونا در کرواسی اعلام کرد: تمامی مسافرانی که از کشورهای صربستان، بوسنی و هرزگوین، کوزوو و مقدونیه شمالی وارد کرواسی می‌شوند باید ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بسر ببرند. این دستور العمل شامل مسافران ترانزیتی نخواهد شد.

همچنین این ستاد، داشتن ماسک در فضای بسته و وسایل حمل و نقل عمومی را الزامی کرد.

هم اکنون شهروندان ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا یعنی اسلوونی، مجارستان، اتریش، چک، اسلواک، استونی، لیتوانی، لتونی، آلمان و لهستان می‌توانند بدون محدودیت وارد کرواسی شوند.

اقتصاد کرواسی مدت‌ها درگیر تبعات منفی موج اول کرونا خواهد بود و احتمال ورود موج دوم کووید -۱۹ در پاییز امسال نیز در این کشور انتظار می‌رود و در این رابطه مقام‌های کرواسی تدابیری به لحاظ اقتصادی اتخاذ کرده اند.

«ویلی بروش» وزیر بهداشت کرواسی پیشتر در گفت و گو با «ایندکس» رسانه خبری در زاگرب در پاسخ به این پرسش که اگر موج دوم کرونا شیوع پیدا کند، کرواسی شاهد چه اقداماتی خواهد بود؟، گفت: اگر موج دوم شبیه موج اول بوده و جهش یافته نباشد، آمادگی ما بیشتر است و پاسخ ما متفاوت خواهد بود.

وی افزود: هیچکس هنوز نمی داند که آیا موج دوم ویروس کرونا قطعی است و یا خیر. مشخص نیست که به چه شکل و ابعادی ما را تهدید خواهد کرد. البته ما با فرض رخ دادن موج دوم و سناریوهای مختلف برنامه ریزی کرده ایم.

بروش همچنین به مزیت کرواسی در مبارزه با موج جدید ویروس کرونا در صورت شیوع آن، گفت: اکنون تجربه و دانش بیشتری در مورد تاثیر ویروس بر بیماران داریم، بسیار محتمل است که پاسخ ما به موج دوم ویروس کووید-۱۹ هم شباهت زیادی به موج اول داشته باشد.

کرواسی در سال ۲۰۰۹ به ناتو و در سال ۲۰۱۳ به اتحادیه اروپا پیوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید