پذیرش حق نیازمند تبلیغ آن با شیوه های نو و صحیح است


پذیرش حق نیازمند تبلیغ آن با شیوه های نو و صحیح است

مشاور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که پذیرش حق نیازمند تبلیغ آن با شیوه های نو و صحیح است، گفت: بهره گیری از فضای تبلیغ سنتی منافی بهره گیری از ابزار روز نیست و ما باید از وسائل نو هم نهایت استفاده را برای تبلیغ دین داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «صفر فلاحی» در کنگره «گام دوم تبلیغ» که امروز همزمان با اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی قم در مجتمع نور برگزار شد، اظهار داشت: لازم می دانم پیشاپیش دهه کرامت و همچنین سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را تبریک عرض کنم و همچنین باید یادی از شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر داشته باشیم.

مشاور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به مسأله حکم رانی نوین فرهنگی تبلیغی عنوان کرد: خود عنوان سازمان تبلیغات اسلامی همین مسأله را می رساند یعنی یک تشکیلات برای نشر معارف اسلامی و ضرورت آن نیز مشخص است یعنی مهمترین مؤلفه یک حکومت همین است که یک اتاق اندیشه و فکر برای مسائل خودش داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: معزلات و مشکلاتی در این عرصه وجود دارد که قابل درک است ولی بالاخره حاکمیت اسلامی به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت نسل نو وظیفه جدی دارد همچنانکه در قانون اساسی هم تأکید شده تا میزانی از تحصیلات باید رایگان باشد، بنابراین این مسأله ضرورتش مشخص است.

حجت الاسلام فلاحی یادآور شد: به نظر می رسد ما به آسیب شناسی و سنجش این موضوع در چهل ساله گذشته نیاز داریم چون حاکمیت اسلامی بعد از دوران امام علی(ع) به این شکل نداشته ایم، از این رو باید در ترازویی قرار بدهیم و فراز و فرود آن را ببینیم و به اصولی بگردیم که در قرآن کریم آمده است چراکه همه مبلغان دین یک نقطه مشترکی دارند و آن هم توحید است.

وی با تأکید بر این که خداوند در قرآن کریم تبعیت مردم از قول احسن را تجلیل کرده است، گفت: پذیرش قول احسن دو حالت می‌تواند داشته باشد؛ یکی پذیرش حرف درست و یکی هم روش درست است که به نظر می رسد علامه طباطبایی(ره) به خوبی این را تبیین کرده است چون ما هرچیز خوبی هم اگر داشته باشیم باید با روش خوب منتقل کنیم که امیدوارم با ادامه جلسات و کنکاش بیشتر به روش های نوتر و بهتری برسیم.

معاون فرهنگی سابق آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تبلیغ سنتی و منبر باید همچنان ادامه داشته باشد، ابراز داشت: این مسأله منافی بهره گیری از ابزار روز نیست و ما باید از وسائل نو هم نهایت استفاده را برای تبلیغ دین داشته باشیم.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید