پیشنهاد جایگزینی مجسمه رئیس‌جمهور آمریکا با تندیس کمدین مشهور


پیشنهاد جایگزینی مجسمه رئیس‌جمهور آمریکا با تندیس کمدین مشهور

مهر نوشت: بن استیلر که با رابین ویلیامز در فیلم «شب در موزه» هم‌بازی بود، پیشنهاد کرد مجسمه این کمدین فقید را در برابر موزه تاریخ طبیعی نیویورک به جای مجسمه «روزولت» نصب کنند.

بن استیلر بازیگر سینما می‌گوید ایده‌ای فوق‌العاده برای جایگزینی مجسمه رییس‌جمهور تئودور روزولت در نیویورک سیتی دارد. این مجسمه قرار است به زودی به خاطر ارتباط با استعمار و نژادپرستی پایین آورده شود.

این ستاره ۵۴ ساله هالیوودی در توییتر خود نوشت که رابین ویلیامز همبازی فقید او در فیلم «شب در موزه» باید منبع الهام مجسمه جدیدی باشد که قرار است جلوی موزه تاریخ طبیعی نصب شود.

ویلیامز برنده جایزه اسکار که در سال ۲۰۱۴ در ۶۳ سالگی خودکشی کرد، در مجموعه «شب در موزه» نقش شخصیت بازیگوش تئودور روزولت را ایفا کرد.

استیلر در توییتر و زیر توییتی از نیویورک تایمز که خبر بر داشته شدن مجسمه روزولت را منتشر کرده بود، نوشت: «چطور است مجسمه را با مجسمه‌ای از رابین ویلیامز جایگزین کنید. او استحقاقش را دارد.»

مجسمه روزولت در جریان اعتراضات اخیر آمریکا به این دلیل قرار است پایین کشیده شود که رییس‌جمهور اسبق آمریکا را در حالی به تصویر می‌کشد که سوار بر اسب است و در یک طرف خود یک مرد بومی آمریکایی و در طرف دیگر خود یک مرد سیاهپوست را دارد. بعد از اعتراض‌های گسترده‌ای که علیه نژادپرستی و تبعیض در آمریکا پس از مرگ جورج فلوید شکل گرفت، خیلی‌ها خواستار حذف این مجسمه به عنوان نمادی از استعمار، نژادپرستی و تبعیض طبقاتی شدند.

این در حالی است که مجسمه‌های مشابهی از چهره‌های تاریخی از جمله یولیسیز گرنت و فرنسیس اسکات کی، که هر دو مالک برده بودند، در حال حذف شدن از سراسر آمریکا هستند. شهردار بیل دو بلاسیو هم از پایین آوردن مجسمه روزولت حمایت کرده است.

۲۴۱۲۴۱
کد خبر 1403458

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر