اختصاص 250 میلیارد ریال به ساخت مسکن روستایی در تایباد و باخرز


اختصاص 250 میلیارد ریال به ساخت مسکن روستایی در تایباد و باخرز

مشهد- ایرنا- 250 میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به ساخت واحدهای مسکونی در روستاهای شهرستان‌های تایباد و باخرز در استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایباد روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: از این مبلغ ۱۵۴ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود پنج درصد و ۹۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض می‌باشد.

رضا احمدی فر افزود: در این ۲ شهرستان ساخت ۳۸۵ مسکن روستایی در نظر گرفته شده که ۲۰۱ واحد در شهرستان باخرز و ۱۸۴ واحد در شهرستان تایباد ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۳۵ نفر واجد شرایط در شهرستان باخرز و ۱۲۵ نفر نیز در شهرستان تایباد برای گرفتن تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایباد با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ پرونده از متقاضیان در دست اقدام است گفت: اولویت پرداخت این تسهیلات با خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی است.

وی افزود: از سهمیه اختصاص یافته تاکنون ۶۸ درصد جذب شده و ۱۲۱ نفر از متقاضیان معرفی شده از خانواده‌های زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند.

احمدی فر ادامه داد: در سال جاری ۱۳ هزار مترمربع از معابر اصلی روستاهای پساوه و حسینی در شهرستان تایباد و کوه سفید در شهرستان باخرز با هزینه افزون بر هفت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال آسفالت شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۲ پروژه طرح هادی روستاهای خیرآباد و سوران با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار چهار میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال از مهمترین پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا