بستر ارسال نامه مکانیزه بین ناجا، دادسرا و پزشکی قانونی در هرمزگان فراهم شد


بستر ارسال نامه مکانیزه بین ناجا، دادسرا و پزشکی قانونی در هرمزگان فراهم شد

فرمانده انتظامی استان از فراهم شدن بستر ارسال و دریافت نامه مکانیزه بین یگان های انتظامی،دادسرا و پزشکی قانونی هرمزگان خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری، صبح امروز(ششم تیرماه) در بازدید از مراکز ناجا در بندرعباس، اظهار کرد: به مناسبت هفته قوه قضائیه و در راستای تحقق هوشمند سازی پلیس و تحقق حقوق شهروندی، سامانه ارتباط الکترونیکی کلانتری ها و پاسگاه های استان هرمزگان به شعبات دادگستری از طریق سامانه رخداد انتظامی و اتصال به سامانه قوه قضائیه (سخا) اجرایی و عملیاتی شد.

وی افزود: این سامانه که به زودی در سطح ناجا اجرایی می شود کلیه مکاتبات اداری و دستورات قضایی، شکوائیه ها و نامه پزشکی قانونی به صورت الکترونیکی از دستگاه قضائی به کلانتری ارجاع و پس از تشکیل پرونده و انجام اقدامات لازم ، پرونده از طریق این سامانه جهت ارائه خدمات قضائی به مراجع قضایی ارسال می شود.

سردار جعفری ضمن تاکید بر رسیدگی به امورات مراجعان به مراجع قضایی و انتظامی در کوتاه ترین زمان ممکن، ایجاد سامانه الکترونیکی بین کلانتری ها و دادسرا را در کیفی سازی خدمات انتظامی و قضائی و تسریع در رسیدگی به پرونده ها امری ضروری دانست.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: کاهش زمان رسیدگی به امورات پرونده و اجرای صحیح دستورات قضائی، رعایت حقوق شهروندی، کاهش هزینه، مدیریت زمان برای مردم با توجه به الکترونیک شدن فرایند کار ، صیانت از کارکنان، کاهش نیروی کار و استفاده از نیرو ها در ماموریت های دیگر، اطمینان بخشی به مردم و امکان پذیر بودن اطلاع از آخرین وضعیت اقدامات و فرایند پرونده توسط مردم از مزایای اجرای طرح ارتباط الکترونیک با قوه قضائیه به شمار می رود.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد:این سامانه خرداد ماه بصورت آزمایشی در سطح استان مورد استفاده قرار گرفت و در مجموع ۴ هزار و ۸۸۳ مورد مکاتبه در این سامانه انجام شده است که این اهتمام مورد تقدیر مسئولان دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!