70 درصد پرونده‌های مسن دادگستری جیرفت رسیدگی شد


70 درصد پرونده‌های مسن دادگستری جیرفت رسیدگی شد

جیرفت - ایرنا - رییس دادگستری جیرفت از رسیدگی به 70 درصد پرونده‌های مُسن این شهرستان که مربوط به قبل از 6 ماهه نخست سال 98 بودند خبر داد.

حسین شکوهی‌نسب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: رییس قوه قضاییه بر رسیدگی سریع پرونده‌های مسن تاکید داشتند از این رو امسال ۷۰ درصد این پرونده‌ها در دادگستری جیرفت رسیدگی شد و مابقی پرونده‌های مسن نیز در حال رسیدگی و تعیین تکلیف است.
وی تعداد پرونده‌های مسن محاکم قضایی شهرستان جیرفت را سه هزار و ۵۴۳ فقره برشمرد و تصریح کرد: با توجه به رسیدگی‌های انجام شده هم اکنون این تعداد به یکهزار و ۷۸ پرونده کاهش پیدا کرده است.
رییس دادگستری جیرفت رسیدگی به پرونده‌های مسن را خدمتی بزرگ عنوان کرد و ماحصل آن را رضایت‌مندی بیشتر مردم دانست.
وی همچنین بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تاکید و از صدور مجازات‌های جایگزین حبس در شرایط قانونی خبر داد.
شکوهی‌نسب با بیان اینکه قانونگذار ظرفیت قانونی را برای دستگاه قضایی ایجاد کرده تا بتواند از مجازات‌های تحت عنوان "مجازات‌های جایگزین حبس" استفاده کند، اظهار داشت: امسال برنامه‌ریزی شده نسبت به سال‌های گذشته از این ظرفیت قانونی استفاده بیشتری کنیم.
به گفته او، از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۰۵ مورد مجازات‌ جایگزین حبس در شهرستان جیرفت صادر شده است و اگر از این مجازات استفاده نمی‌شد ۱۰۵ محکوم زندانی به زندانیان شهرستان اضافه می‌شد.
رییس دادگستری جیرفت استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را در کاهش ورودی زندانی‌ها مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که امسال شاهد افزایش حکم‌های جایگزین حبس باشیم.
وی به نام‌گذاری سال جاری به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و از اعلام آمادگی مجموعه قضایی برای برطرف شدن موانع تولید در شهرستان جیرفت خبر داد.

«پرونده‌هایی که قبل از ۶ ماهه نخست سال ۹۸ در محاکم قضایی تشکیل شده‌اند جزو پرونده‌های مسن محسوب می‌شوند»

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید