فرماندار خمیر: بالگرد از شیراز برای مهار آتش منطقه کوه شب رویدر اعزام شد


فرماندار خمیر: بالگرد از شیراز برای مهار آتش منطقه کوه شب رویدر اعزام شد

بندرعباس- ایرنا- فرماندار خمیر گفت: با هماهنگی هایی صورت گرفته با ستاد بحران استان‌های فارس وهرمزگان و فرماندار لارستان، یک فروند بالگرد از شیراز برای مهار آتش سوزی به منطقه کوه شب در رویدر اعزام شد.

«آتش سوزی از روز چهارشنبه چهارم تیرماه در منطقه‌ای به نام تنگ مادون در کوه شب واقع در شمال بخش رویدر خمیر و مرز بین استان‌های هرمزگان و فارس رخ داده و طبق گزارش‌های رسیده تاکنون حجم وسیعی از درختان آن درحال نابودی هستند.»
میرهاشم خواستار روز چمعه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: علاوه بر اعزام بالگرد، نیروهای امدادی نیز برای مهار آتش‌سوزی همراه با بالگرد از شهرستان لارستان به منطقه اعزام خواهندشد و امیدواریم این حریق تا امشب به طور کامل مهار شود.
رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان خمیر همچنین در تماس تلفنی با فرماندار لارستان از توابع فارس اظهارداشت: خمیر نیز آمادگی هرگونه همکاری جهت تامین نیرو، تجهیزات و همچنین تامین آذوقه نیروهای امدادی تا مهار کامل آتش سوزی را دارد.
بخشدار رویدر از توابع خمیر نیز گفت: تاکنون براثر آتش سوزی در ارتفاعات کوه شب که از روز چهارشنبه شروع شده، حدود ۲۰ هکتار از مراتع منطقه اژدر مرز مشترک لارستان با بخش رویدر شهرستان خمیر در آتش سوخته است.
محبوب دریا افزود: جوانان حامی محیط زیست رویدر به کمک بومیان محلی برای مهار آتش سوزی به محل یادشده اعزام شدهاند.
وی بیان داشت: علت آتش سوزی و میزان خسارت ناشی از آن در دست بررسی است.
کوه شب یکی از بلندترین کوه‌های جنوب ایران در شرق لارستان فارس با هرمزگان واقع شده‌ و حدود ۲ هزار و ۸۸۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
بندر خمیر در ۷۵ کیلومتری غرب هرمزگان و این منطقه زیستگاه جانورانی مانند آهو، بزکوهی، روباه، خوک، کفتار، شغال، جوجه‌تیغی، خرگوش و پرندگانی مانند کبک، عقاب، شاهین، تیهو، فاخته و بلبل است.
کوه شب به گویش محلی ( کُوه شُو ) گویند، به علت اینکه بعضی از تنگه‌های آن آفتاب گیر نیست و تاریک به نظر می‌رسد به نام کوه شو که همان معنی شب می‌باشد لقب گرفته‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند