سردار دهقان: نگاه شهید بهشتی به قوه قضاییه نگاهی قانون‌گرا، اصول‌مدار و مبتنی بر تحول‌گرایی بود


سردار دهقان: نگاه شهید بهشتی به قوه قضاییه نگاهی قانون‌گرا، اصول‌مدار و مبتنی بر تحول‌گرایی بود

مشاور مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح، با بیان اینکه مرور دوباره افکار و آثار شهید بهشتی نیاز مبرم زمانه ماست، اظهار کرد: نگاه شهید بهشتی به قوه قضاییه نگاهی قانون گرا، اصول مدار و مبتنی بر تحول گرایی در مدیریت بود.

سردار دهقان: نگاه شهید بهشتی به قوه قضاییه نگاهی قانون‌گرا، اصول‌مدار و مبتنی بر تحول‌گرایی بود

سردار حسین دهقان مشاور مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضاییه در یادداشتی نوشت:

«در آستانه چهلمین سالگرد شهادت شهید مظلوم حضرت آیت االله بهشتی قرار داریم. ۴٠ سالگی را سن پختگی می‌دانند و به همین دلیل نگاه ما به شهید بهشتی پس از گذشت ٣٩ سال از شهادتش، باید نگاهی مبتنی بر بازخوانی عمیق، وسیع و جامعی از شخصیت او باشد.

بلند نظری در ترسیم و انتخاب هدف، عمق و بصیرت در شناخت مبدا و مقصد، ثبات قدم در مسیر رسیدن به مقصود و پایبندی به اصول و آرمان‌ها در پیمودن مسیر، ویژگی مشترک همه قهرمانانی است که در ذهن و قلب ما جای دارند.

از این منظر شهید بهشتی قهرمان انقلاب اسلامی ایران است و مرور دوباره افکار و آثار او نیاز مبرم زمانه ماست.
شهید بزرگواری که هم زمان دغدغه عدالت، آزادی، کرامت انسانی، آرمان گرایی و تفکر و روحیه و کار انقلابی و جهادی داشت.

ماه‌های آغازین سال ١٣۶٠ مصادف با اوج گیری فتنه بنی صدر در جلسه‌ای برای بررسی مسائل روز خدمت شهید بهشتی رسیده بودم.

جمع بندی شهید مظلوم - که آن روز مسئولیت شورای عالی قضایی و دیوان عالی کشور را برعهده داشت - در آن جلسه این بود که حتی در مواجهه با بنی صدر نیز جمهوری اسلامی ایران نباید از مسیر پایبندی به قانون منحرف شود و حرکت در مدار قانون و اصول را کنار بگذارد.

نگاه شهید بهشتی به قوه قضاییه نگاهی قانون گرا، اصول مدار و مبتنی بر تحول گرایی در مدیریت بود، نگاهی که اگر با همان وسعت نظر و جدیت در قوه قضاییه امکان استمرار می‌یافت، تحولی شگرف را در مسیر عدالت اجتماعی موجب می‌شد.
از آن روز تاکنون قوه قضاییه مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. فارغ از فراز و فرودهایی که در دوران مدیریت رؤسای قوه قضاییه پس از شهید بهشتی روی داد، باید به جرات گفت هرچند تا رسیدن به وضع آرمانی و مدنظر آن شهید بزرگوار در این قوه، فاصله داریم، اما، حرکت امروز قوه قضاییه در مسیر امنیت سازی، ثبات آفرینی، اعتمادبخشی، تولید سرمایه‌های اجتماعی و در یک کلام، خلق قدرت برای ایران اسلامی می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن باشد.

امروز رییس محترم قوه قضاییه قدم‌های آغازین این حرکت را برداشته و در ابتدای این مسیر سرنوشت ساز برای ملت ایران قرار دارد.

قوه قضاییه در ابتدای این دوران مدیریتی به خوبی توانسته است پا در مسیری بگذارد که امید را در دل مردم شکوفا کند و در گام نخست فاصله میان پرونده‌های ذهنی مردم با پرونده‌های روی میز دستگاه قضایی را کاهش دهد.

این اقدامات تحولی و امید آفرین را باید حراست کرد و حمایت از آیت الله رییسی در این دوران خطیر مسئولیت تا زمان به ثمر نشاندن این هدف بزرگ وظیفه‌ای دینی و ملی است.

در این مسیر باید با ارائه پیشنهاد و نقد مشفقانه، همکاری و مشارکت فعال؛ رئیس، مسئولان و قضات شریف این مجموعه را همراهی کنیم و با پرهیز از شتابزدگی، با حمایت از دستاوردهای مهم فعلی به انتظار دستاوردهایی مهم بنشینیم که امید می‌رود در دوران تصدی برادر عزیزم آیت الله رییسی بر قوه قضاییه به ثمر بنشیند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در