طرح جامع گردشگری بولاغلار نیر تدوین شد


طرح جامع گردشگری بولاغلار نیر تدوین شد

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل از تکمیل و تدوین طرح جامع گردشگری منطقه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر توسط مشاور این طرح خبر داد.

اکبر بهنامجو روز جمعه در حاشیخ بازدید از مکان‌های هدف گردشگری و صنعتی شهرستان نیر اظهار کرد: ایجاد دریاچه در بام شهر نیر، روشنایی این مسیر و همچنین ایجاد مسیر تندرستی با همکاری

وی بیان کرد: با ایجاد مسیر سلامت مردم شهرستان و مسافران برای پیاده‌روی و کوه پیمایی با شیب کم می‌توانند از این مسیر استفاده کنند.

به گفته وی ، سرمایه‌گذاران خوبی در منطقه حضور پیدا کردهاند تا بر اساس طرح جامع گردشگری ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری کنند.

او شهرستان نیر را از لحاظ وجود حاذبه‌های طبیعی داای ظرفیت غنی ذکر کرد و افزود: وجود چشمه‌های معدنی جوشان در این شهرستان ظرفیت جذب گردشگر را افزایش داده و در این راستا مجموعه آبگرم قینرجه تا پایان سال تکمیل می‌شود و شاهد حضور مسافران در این شهرستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: مجوز ساخت یک هتل پنج ستاره در کناره این آبگرم صادر شده و تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذار این مجموعه در شرف پرداخت است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بوم‌گردی امروز به یک علم گردشگری تبدیل شده است، گفت: در روستای هدف گردشگری کورعباسلو که بافت بسیار زیبایی دارد یک مجموعه ۲۲ اتاقه و سایر مجموعه های جنبی برای بوم‌گردی توسط افراد بومی ایجاد شده و بر این اساس شاهد تحول گردشگری در منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: وجود قلعه تاریخی بوینی یوغون در کور عباسلو می تواند در افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی در قالب بوم گردی نقش بسزایی داشته باشد.

طرح جامع گردشگری بولاغلار نیر تدوین شد

بهنامجو از ایجاد تعاونی گردشکری و بوم‌گردی در روستای شیران خبر داد و اظهار کرد: با همت خود اهالی روستای شیران تعاونی بوم‌گردی ایجاد شده و برای افزایش اشتغال و تحول بوم‌گردی این روستا دارای اهمیت است.

استاندار اردبیل در بخش دیگری سخنان خود از چهار بانده کردن راه اصلی شهر نیر به سمت سراب خبر داد و گفت: در آخرین سفر رییس جمهور به استان اردبیل در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یافته که اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام کارهای مقدماتی است.

او اضافه کرد: ایجاد تونل دوم حیران که در سفر رییس جمهور ۲۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شدهدر مرحله اجرایی بوده و پیمانکار پروژه تجهیز کارگاه را شروع کرده است.

وی افزود: در سفر رییس جمهوری برای احداث تونل در جاده خلخال - اسالم ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که علاوه بر کوتاه شده مسیر به مساحت۱۳ کیلومتر گردنههای پرو پیچ و خم نیز حذف می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت