تمرینات سوارکاری زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است


تمرینات سوارکاری زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است

زنجان - ایرنا - رییس هیات سوارکاری استان زنجان گفت: تمرینات سوارکاری این استان با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

محمدرضا رجبی خمسه، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تمرینات سوارکاری در زنجان پس از سه ماه وقفه، بار دیگر از خرداد ماه امسال، فعال شد تا سوارکاران از انگیزه و آمادگی باز نمانند.

وی اظهار داشت: ترس از شیوع ویروس کرونا و احتمال ابتلا سوارکاران به این بیماری باعث شده است تا مجوز برگزاری مسابقات استانی و کشوری داده نشود و این موضوع صنعت اسب را به لحاظ کسب درآمد از طریق خرید و فروش و حمل و نقل اسب در معرض تهدید و آسیب قرار داده است.

رجبی خمسه، با بیان اینکه برگزاری مسابقات در واقع خون رگ ورزش سوارکاری است، افزود: صنعت اسب با برگزاری مسابقات رونق می‌گیرد که در غیر این صورت این صنعت درآمدزا به لحاظ گردش مالی و ورزش سوارکاری در حالت رکود قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه سوارکاری جزو رشته‌های انفرادی است و به همین خاطر مجوز فعالیت به باشگاه های سوارکاری داده شده است، اظهار داشت: پارسال قریب ۴۰۰ سوارکار به صورت آماتور و حرفه‌ای در این رشته ورزشی زنجان فعالیت داشتند که ۸۰ نفر آنان حرفه ای و مابقی به صورت آماتور بودند.

رییس هیات سوارکاری استان زنجان، تعداد باشگاه‌های سوارکاری استان زنجان را ۱۶ باب اعلام کرد گفت: زنجان از وجود ۲ باشگاه بزرگ برخوردار است که در هر کدام از آنها ۸۰ راس اسب نگهداری می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر اسب‌های ‌این استان از نژادهای مختلفی چون کرد، عرب، ترکمن، دوخون، پونی، آلمانی، سوئیسی، بلژیکی و هلندی، هستند.

رجبی خمسه با بیان اینکه ۱۰ باشگاه سوارکاری در شهرستان زنجان، ۲ باشگاه در شهرستان ابهر، سه باشگاه در شهرستان خرمدره و یک باشگاه نیز در شهرستان سلطانیه قرار دارد، افزود: ۲۰ درصد از اسب‌های این استان از نژاد ترکمن، ۱۰ درصد عرب، ۱۰ درصد کرد، ۱۰ درصد خارجی و ۵۰ درصد مابقی نیز دوخون و بومی است.

وی تصریح کرد: اسب پونی ویژه سوارکاری کودکان، اسب عرب و کرد برای زیبایی، اسب‌های خارجی برای پرش، ترکمن به منظور کورس و پرش و دوخون نیز برای کورس، پرش و استقامت است. ‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس