قهرمانی لیورپول پس از سی سال انتظار  


قهرمانی لیورپول پس از سی سال انتظار  

گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/international) از لندن، تیم فوتیال لیورپول انگلیس پنچ شنبه شب پس از ۳۰ سال حسرت و انتظار بدون حتی یک ضربه به توپ، قهرمان لیگ برتر این...

گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، تیم فوتیال لیورپول انگلیس پنچ شنبه شب پس از ۳۰ سال حسرت و انتظار بدون حتی یک ضربه به توپ، قهرمان لیگ برتر این کشور شد چرا که امتیازات گذشته و برد ۲ بر یک چلسی در برابر منچستر سیتی، قهرمانی لیورپول را سه هفته مانده به پایان مسابقات لیگ برتر قطعی کرد.
یورگن کلاپ سرمربی تیم فوتبال لیورپول پس از قهرمانی زود هنگام تیمش در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: نمی‌توانم صحبت کنم و حرفی ندارم. باور کردنی نیست و این دستاورد، بیش از توقع من است، اما در این باشگاه فوق العاده، چنین نتیجه‌ای کاملا محتمل است.
لیورپول، پارسال در شهر استانبول با شکست چلسی در ضربات پنالتی، قهرمان سوپرجام اروپا شده بود. لیورپول آخرین بار در سال ۱۹۹۰ میلادی، قهرمان لیگ برتر انگلیس شده بود.
یکصد روز پس از تعطیلی مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس به علت همه گیری ویروس کرونا، از هفته پیش، مسابقات باقی مانده این فصل با ده تفاوت آغاز شد که برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر از جمله آنهاست.
دین اسمیت سرمربی تیم فوتبال استون ویلا در این باره می‌گوید: برگزاری مسابقات در حالی که تماشاگران در میدان نیستند، برای بازیکنان دشوار است، زیرا از تشویق هواداران، محرومند و فقط باید به انگیزه خود متکی باشند.
بر اساس ضوابط جدیدی که در شرایط کرونایی برای برگزاری مسابقات فوتبال ابلاغ شده است، دست دادن اعضای تیم‌ها با یکدیگر، ممنوع است. همچنین تیم‌ها پیش از آغاز مسابقات، در یک خط در کنار یکدیگر صف نمی‌کشند؛ نیمکت ذخیره‌های تیم‌ها درازتر شده است تا اطمینان حاصل شود بازیکنان ذخیره تیم، دستکم دو متر از هم فاصله داشته باشند. به مربیان و دستیارانشان نیز توصیه شده است در منطقه ویژه خود، فاصله اجتماعی را رعایت کنند؛ از آنجایی که توپ جمع کن دیگر در اطراف زمین مسابقه حضور ندارد، برای آوردن توپ‌هایی که به بیرون از زمین رفته است، زمان بیش تری نیاز است و تاخیر در بازی‌ها بیش‌تر می‌شود.
در صورت بیرون رفتن توپ، داور تصمیم می‌گیرد که آیا آن توپ به سرعت در دسترس خواهد بود یا بازیکنان اجازه خواهند یافت یکی از توپ‌هایی را که در کنار زمین تعبیه شده اند، استفاده کنند.
فیزیوتراپیست‌ها باید وسایل حفاظت فردی را استفاده کنند تا در صورت نیاز به رسیدگی به بازیکن مصدوم در زمین، وارد زمین مسابقه شوند.
به هر تیم اجازه داده شده است دو فیزیوتراپیست و دو نفر برای حمل تخته ویژه حمل مصدوم داشته باشند. در هر نیمه مسابقه، یک زمان یک دقیقه‌ای به منظور نوشیدن آب، در زمان مسابقه، به بازیکنان داده می‌شود. در این فرصت هر فوتبالیست باید از بطری خودش آب بنوشد و این زمان در پایان به وقت اضافه مسابقه افزوده خواهد شد؛ هر تیم می‌تواند نام ۹ بازیکن ذخیره را اعلام و تا ۵ بازیکن را تعویض کند، اما تا ۳ بازیکن می‌توانند همزمان خود را به منظور ورود به زمین مسابقه، گرم کنند.
بازیکنان نمی‌توانند در زمان به ثمر رساندن گل، در فاصله کم و به صورت گروهی ابراز خوشحالی کنند و حق ندارند با داور یا بازیکن حریف، رو در رو شوند و به جر وبحث بپردازند.
انداختن آب دهان و بینی بر روی زمین مسابقه ممنوع است و اعضای تیم‌ها و داوران، پیش از ورود به زمین و پس از خروج از آن، باید دست هایشان را با موادی که در تونل‌ها قرار داده می‌شود، ضدعفونی کنند. "
در پی قتل جورج فلوید سیاه پوست زیر زانوی پلیس آمریکا، جنبش "نژادپرستی را با اُردنگی بیرون بینداز" به ورزشکاران انگلیسی توصیه کرده است همگی با زانو زدن در زمین فوتبال، اتحاد خود را در برابر نژادپرستی حفظ کنند تا اتحادیه فوتبال انگلیس نتواند آنان را جریمه کند.
سانجی بانداری (Sanjay Bhandari)، مسوول جنبش "نژادپرستی را با اُردنگی بیرون بینداز" گفته است اعتراض ورزشکاران به کشته شدن جورج فلوید سیاه پوست به دست پلیس سفیدپوست مینیاپولیس در آمریکا، فعالیت سیاسی به شمار نمی‌آید و ورزشکاران نباید در محکومیت نژادپرستی در نظام آمریکا، تردید کنند.
بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده بیش از ۳۳ درصد بازیکنان تیم‌های راه یافته به لیگ برتر از جمله مهره‌های کلیدی این تیم‌ها رنگین پوستانند.

۱- یورگن کلوپ. سرمربی تیم لیورپول
۲- دین اسمیت ... سرمربی تیم استون ویلا

خبرنگار: مجتبی قاسم زاده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر