طرح مقابله با ریزگردها در 2 هزار هکتار اراضی دیلم بوشهر اجرا شد


طرح مقابله با ریزگردها در 2 هزار هکتار اراضی دیلم بوشهر اجرا شد

گناوه - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح پیشگیری و مقابله با ریزدگرها در نقاط بحرانی این شهرستان در سطح 2 هزار هکتار اجرا شده‌است.

غلامحسین آقاجری روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این طرح مشتمل بر مدیریت جنگل‌های دست کاشت، چرای دام و قرق مراتع، ساماندهی و کنترل چرای دام در مراتع است که از اول خرداد امسال آغاز و تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح مقابله با ریزگردها ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال اختصاص یافته که در نقاط شمالی و مرکز این شهرستان در دست اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم ادامه داد: مدیریت چرای دام و قرق در ۹۰۰ هکتار از زمین‌های بیابانی پلاک‌های مظفری شمالی و گزلوری ساماندهی و کنترل چرای دام در ۹۰۰ هکتار از زمین های پلاک کنارکوه و ۲۰۰ هکتار مدیریت جنگل دست کاشت عامری از جمله طرح‌های مقابله با اثرات مخرب ریزگردها در بیابان‌های این شهرستان است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد آتش بر در سطح جنگل‌ها و نواحی دارای پوشش گیاهی بالا در این شهرستان گفت: پروژه ایجاد آتش بر در بیش از۳۰ کیلومتر مناطق جنگلی بویژه ۲۰۰ هکتار از جنگل عامری ایجاد شده‌است.

آقاجری افزود: باتوجه به اینکه بارش‌های سال گذشته و امسال و تقویت پوشش گیاهی، خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان را تهدید می‌کند، این پروژه برای جلوگیری از سرایت آتش به سایر نقاط جنگل در مواقع بحرانی آتش‌سوزی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم بیان کرد: آتش برها با توجه به پهنای آنها مانع از گسترش آتش می‌شود و توان مقابله و کنترل حریق را افزایش می‌دهد.

شهرستان گرمسیری دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...