حقایق مهدوی و منتظرانه سوره مبارکه قدر


 حقایق مهدوی و منتظرانه سوره مبارکه قدر

حجت‌الاسلام موسوی با بیان‌اینکه آیه 4 سوره مبارکه قدر سندی بر وجود مقدس امام زمان(عج) است، گفت: بنابر اعتقاد شیعه و سنی شب قدر تا قیامت ادامه دارد و هر سال تکرار می‌شود و صاحب این شب امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «موسوی» در طرح آموزشی «در جستجوی خورشید» با بیان اینکه در قرآن کریم آیاتی داریم که بر ضرورت وجود حجت حی الهی در هر عصر و زمانی تاکید دارد، اظهار کرد: ازجمله آیه چهار سوره مبارکه قدر که این سوره در روایات ما سندی بر وجود مقدس امام زمان(عج) معرفی شده است.

این کارشناس مهدوی تصریح کرد: مرحوم کلینی در کتاب «کافی» در بخش اصول در «کتاب الحجه» بابی را به روایات مربوط به سوره مبارکه قدر اختصاص داده است. در آیه چهارم خداوند می فرماید: «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ» حادثه ای که در شب قدر اتفاق می افتد، نزول ملائکه و روح همراه با همه مقدرات است.

وی ادامه داد: مورد اتفاق شیعه و اهل سنت است که شب قدر هر سال تکرار می شود و بنابر روایات فریقین شب قدر تا قیامت باقی است؛ حادثه این شب نزول ملائکه با همه مقدرات و روح است. مسئله سوم اینکه این ملائکه و روح بر چه کسانی نازل می شوند؟ آیا نزول بدون منزل‌علیه است آیا فرودی اتفاق می افتد اما فرودگاهی نیست؟ آیا هر کسی ظرفیت تحمل ملائکه و روح با ماموریت و بار عظیم همه مقدرات را دارد؟.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: در آیه دوم از سوره مبارکه نحل نیز خدا می فرماید: «یُنَزِّلُ الْمَلَائِکَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ»، همه مفسران شیعه و اهل سنت ذیل این آیه تذکر داده اند این بندگان خاص خدا، پیامبران و حجت های الهی هستند و مورداتفاق همه است که در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) فرشتگان و روح، مقدرات را به پیامبر(ص) نازل می کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر شب قدر تا قیامت باقی است و اگر هر سال فرشتگان و روح، مقدرات عالم را نازل می کنند و اگر هر کسی ظرفیت این بار عظیم مقدرات و نزول ملائکه و روح را ندارد پس در روزگار ما که پیامبر اکرم(ص) در بین ما نیستند چه کسی این ماموریت را بر عهده می گیرد و صاحب شب قدر است؟.

این کارشناس مذهبی گفت: از این رو، این آیه سندی بر وجود امام(ع) معرفی شده است، چنان که امیرالمومنین امام علی(ع) فرمودند: شب قدر صاحبی می خواهد، ابن عباس از حضرت(ع) پرسید: بعد از پیامبر(ص) چه کسی صاحب شب قدر است، ایشان در پاسخ فرمودند: من و 11 نفر از سلب من.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به موجب سوره مبارکه قدر و آیه شریفه «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ» هر سال نزول فرشتگان و روح با همه مقدرات بر قلب حجت حیِ الهی اتفاق می افتد و لذا بهترین درک از شب قدر را کسانی دارند که صاحب این شب را شناخته و با آن وجود نورانی ارتباط داشته باشند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق