مهاجرت معکوس در27 روستای بخش ماژان


مهاجرت معکوس در27 روستای بخش ماژان

درمحمدی مقدم با بیان اینکه در یکسال گذشته در 27 روستای بخش ماژان روند مهاجرت تثبیت و معکوس شده است، گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به 14 روستای دهستان قلعه زری آغاز شده است و تا هفته دولت سال جاری این روستاها از نعمت گاز برخوردار می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی بخشداری جلگه ماژان، «احمد درمحمدی مقدم» در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با بیان اینکه عملکرد استاندار خراسان جنوبی در حوزه های اقتصادی، عمرانی، زیرساختی، اجتماعی و فرهنگی استان را از بن بست خارج و آینده بسیار روشنی را نوید می دهد، اظهار داشت: تلاش های بسیار ارزشمندی در شهرستان خوسف شروع و به اتمام رسیده که ماحصل آن افزایش امید اجتماعی و خوش بین کردن بیش از پیش مردم به نظام، انقلاب و آینده کشور بوده است.

۹۵ درصد مصوبات سفر استاندار به ماژان عملیاتی شد

بخشدار جلگه ماژان به سفر دو روزه استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف و بخش جلگه ماژان اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر که 35 مصوبه برای بخش مرکزی و 20 مصوبه برای بخش ماژان به تصویب رسید تقریباً بخش اعظمی از نیازمندی های شهرستان در حوزه های عمرانی و زیرساختی مورد توجه قرار گرفت که در حال حاضر به جز یک مصوبه در حوزه ورزش و جوانان، بقیه مصوبات یا اجرایی شده و یا در حال اجرا و اتمام است.

وی سفر استاندار خراسان جنوبی به بخش جلگه ماژان را نقطه عطفی درتوسعه این بخش برشمرد و افزود: در این سفر مصوبات بسیار خوبی در حوزه های گازرسانی، آبرسانی، راه های مواصلاتی، اینترنت و مخابرات، آبخیزداری، کشاورزی، ورزش و جوانان، برق رسانی و ایجاد اشتغال به تصویب رسید که هر یک از آنها از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه و بخش بوده که بالغ بر 95 درصد آنها اجرایی و عملیاتی شده است.

وی به سفرهای شهرستانی مدیران کل به این بخش اشاره کرد و افزود: همانگونه که استاندار خراسان جنوبی به دنبال حضور مقامات کشوری در استان است، حضور مدیران کل در بخش جلگه ماژان نیز به عنوان یک برنامه محوری در یک سال اخیر در دستور کار قرار گرفت.

درمحمدی مقدم، با بیان اینکه در یک سال اخیر 21 نفر از مدیران کل استانی در سفرهای یک روزه در این بخش حضور یافتند، افزود: در این سفرها علاوه بر حضور مدیران کل در روستاها و در بین مردم، مصوبات بسیار خوبی نیز به تصویب رسید که اجرایی شدن آنها به عنوان یک اقدام مهم در دستور کار قرار داشته و این روند در ادامه نیز دنبال خواهد شد، چرا که دارای آثار و برکات بسیار مناسبی است.

اتمام گازرسانی به۱۴ روستای دهستان قلعه زری در هفته دولت

بخشدار جلگه ماژان، گازرسانی به روستاهای ماژان را یکی از مهمترین مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به بخش ماژان اعلام کرد و افزود: در یکسال اخیر بالغ بر 50 روستا در دو دهستان ماژان و براکوه گازرسانی شده و عملیات اجرایی گازرسانی به 14 روستای دهستان قلعه زری نیز آغاز شده که امید است تا هفته دولت سال جاری این روستاها از نعمت گاز برخوردار شوند.

درمحمدی مقدم، گازرسانی به بخش را از جمله مهمترین مطالبات مردمی در این بخش دانست و گفت: خوشبختانه امروز این مهم نیز محقق شده و به سرعت پیشرفت این مسیر ادامه دارد.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه راه ها و محورهای مواصلاتی در بخش جلگه ماژان اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مصوبات بسیار مهم سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف بهسازی، ترمیم، روکش و آسفالت چندین محور ارتباطی در روستاهای بخش است که با توجه به عقب ماندگی های تاریخی که در این حوزه وجود داشت این امر به شدت مورد اقبال مردم قرار گرفته و رضایتمندی بسیار زیادی را نیز به دنبال داشت.

درمحمدی مقدم، 20 کیلومتر روکش محور ارتباطی ماژان به قلعه زری را از جمله مهمترین این مصوبات دانست و گفت: آسفالت مسیر ارتباطی روستای قوریان، آسفالت مسیر ارتباطی روستای پیرود، آسفالت راه ارتباطی عیلکی به روبیات و آسفالت مسیر ارتباطی سلم آباد به ماژان از دیگر مصوبات در این بخش است که قسمتی از آنها افتتاح و به بهره برداری رسیده و بخش دیگری نیز در دست اقدام است.

بخشدار جلگه ماژان، آسفالت راه ارتباطی روستای طالب آباد به جاده اصلی و آسفالت راه ارتباطی روستای کفترمیلان به جاده اصلی را از دیگر مصوبات در این حوزه دانست و افزود: آسفالت مسیر ارتباطی گولگ به شیخ آباد نیز از دیگر مصوباتی است که در مرحله اجرا قرار دارد و امید است در موعد زمانی پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

ساماندهی ورودی روستای ماژان نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

بخشدار جلگه ماژان، ساماندهی و بهسازی ورودی روستای ماژان را مهمترین مطالبات مردم بخش دانست و افزود: خوشبختانه این مهم نیز به تصویب رسید که در حال حاضر پیمانکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال جدول گذاری، اجرای میدان، آسفالت و تامین روشنایی معبر هستند که بعد از اجرای آن تا حد زیادی از تلفات جانی و خسارات مالی در این محور کاسته خواهد شد.

درمحمدی مقدم ، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را حدود 15 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اجرای دو میدان، 2 کیلومتر آسفالت در چهار محور کندرو و تندرو، تامین 2 کیلومتر روشنایی آیلند، سه پل گذر آب، حدود 38 میلیون متر مکعب خاکریزی و نزدیک به 16 میلیون متر مکعب خاکبرداری از جمله مهمترین مختصات فنی این پروژه است.

افزایش ضریب دیجیتال و تلفن همراه در ماژان

وی به افزایش چندبرابری نفوذ شبکه های دیجیتال و تلفن همراه و ثابت در بخش جلگه ماژان اشاره کرد و افزود: برخورداری تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت و افزایش نفوذ شبکه های دیجیتال تلویزیون به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر استاندار، نقش بسیار مهمی در افزایش امید اجتماعی و رضایتمندی عمومی به دنبال داشت.

درمحمدی مقدم، به اجرای 28 کیلومتر فیبرنوری در بخش جلگه ماژان با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان اشاره کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این 28 کیلومتر، بخش اعظمی از نیاز ارتباطی بخش در حوزه اینترنت پرسرعت در دو دهستان ماژان و براکوه مرتفع خواهد شد.

وی گفت: افتتاح سامانه ارتباطی اینترنت پرسرعت 4 جی در روستای گارجگان و ارتقای اینترنت روستاهای ماژان، گل و معدن قلعه زری به 4 جی نیز در دستور کار قرار دارد.

تکمیل و تجهیز مجتمع آب براکوه در دست اقدام

بخشدار جلگه ماژان، به مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی در حوزه آبرسانی اشاره کرد و گفت: تکمیل، تجهیز و بهره برداری از مجتمع آب براکوه از مهمترین این مصوبات است.

درمحمدی مقدم، با بیان اینکه در این پروژه 6 کیلومتر خط انتقال آب به طور کامل نوسازی و تعویض خواهد شد، افزود: در حال حاضر این پروژه در قالب 2 قرارداد پیمانی در حال اجراست که با بهره برداری از آن کل روستاهای دهستان براکوه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی پایدار برخوردار خواهند شد و مشکل قطعی آب برای همیشه در این روستاها مرتفع می شود که جزو مهمترین مطالبات مردم در این بخش است.

وی تعویض و بهسازی مخزن 500متر مکعبی آب شرب معدن قلعه زری را از دیگر اقدامات در این حوزه دانست و تصریح کرد: تعویض خط فرسوده آب در روستاهای ماژان و بهسازی و نوسازی مخزن 500متر مکعبی آب در روستای فریز و کاریزنو از دیگر اقداماتی است که در این زمینه در یکسال گذشته به انجام رسیده است.

مهاجرت معکوس در۲۷ روستای بخش ماژان

بخشدار جلگه ماژان، اجرای طرح مسکن محرومین در استان را یکی از مهمترین و بهترین اقدامات در راستای تثبیت، نگه‌داشت و حتی برگشت جمعیت به روستاها ذکر کرد و افزود: از مجموع 400 واحد مسکن محرومین در شهرستان خوسف 144 واحد در بخش جلگه ماژان احداث شده که در کل از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند.

درمحمدی مقدم با بیان اینکه در یکسال گذشته در 27 روستای بخش ماژان روند مهاجرت تثبیت و معکوس شده است، افزود: یکی از مهمترین هدف گذاری های کاری مسئولین نظام خوشبختانه اجرایی شده و ما امروز به برکت این اقدام هوشمندانه شاهد افزایش مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم که مسکن محرومین در این بین بیشترین سهم و نقش را داشته و دارد.

راه اندازی اولین اقامتگاه بوم گردی در روستای چاه طالقانی

وی به توسعه صنعت گردشگری و بوم گردی در این بخش به عنوان یکی از مهمترین سیاست های کاری استاندار خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته احیای آب ترش روستای شهرستانک بعد از 22 سال امید را در بین مردم این روستا زنده کرده که بعد از این مهم، احداث 2 کیلومتر راه آسفالته به منظور دسترسی به این منطقه و اجرای سه کیلومتر خط انتقال برق از سوی دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گرفت که طبق قول مساعدی که داده شده تا پایان تابستان سال جاری شاهد افتتاح راه ارتباطی و برق رسانی به منطقه مهم گردشگری باشیم.

درمحمدی مقدم، احداث اقامتگاه گردشگری در آب ترش شهرستانک را مورد تاکید قرار داد و افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفت اولین اقامتگاه بوم گردی در روستای چاه طالقانی به بهره برداری رسید که می تواند نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر و توسعه منطقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دق و کویر اکبر آباد به عنوان نزدیکترین کویر به مرکز استان از بی نظیرترین و بکرترین مناطق گردشگری کل استان است، افزود: در حال حاضر زیرساخت های آب و برق به این کویر توسط دولت در یکسال اخیر آورده شده و با پیگیری های صورت گرفته اولین سرمایه گذار در این کویر نسبت به احداث سوییت و اقامتگاه اقدام خواهد کرد که معتقدیم کل اقتصاد بخش را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آغاز عملیات اجرایی احیای بافت تاریخی ماژان و گل از تابستان

بخشدار جلگه ماژان، به احیای بافت تاریخی و با ارزش روستاهای ماژان و گل به عنوان یکی دیگر از اقدامات در یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: این مهم که با اعتبارات کشوری و از سوی بنیاد مسکن به انجام خواهد رسید، علاوه بر حفظ بافت با ارزش این مناطق، زمینه های جذب توریست و گردشگر و توسعه اقتصادی را بیش از پیش فراهم خواهد ساخت.

درمحمدی مقدم، با بیان اینکه کار مطالعات این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به اتمام رسیده است، افزود: از تابستان جاری کار اجرای این پروژه شروع خواهد شد که بعد از روستای خور دومین منطقه تاریخی شهرستان خوسف خواهد بود.

وی به اجرای طرح های آبخیزداری و احیا و بازسازی قنوات در بخش جلگه ماژان به عنوان یکی از مهمترین مصوبات سفر استاندار به شهرستان خوسف اشاره کرد و افزود: بالغ بر 60 قنات در یکسال گذشته در این بخش احیا شد و در حال حاضر احیا و بهسازی 11 رشته قنات دیگر در روستاهای بخش با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال در دست اقدام است که نقش بسیار اساسی در تثبیت و نگه داشت جمعیت در روستاها دارد.

درمحمدی مقدم، احیای قنات را مساوی با احیای زندگی در روستاها برشمرد و افزود: با احیای هر قنات در روستاها شاهد افزایش امید اجتماعی و گاهاً برگشت جمعیت به روستاها هستیم که این اقدام نقش بسیار اساسی در توسعه کمی و کیفی کشاورزی و دامداری به عنوان شغل غالب روستائیان و در نتیجه رشد و توسعه اقتصادی خانواده های روستایی داشته است.

درمحمدی مقدم، با بیان اینکه حضور در روستاها و در بین مردم به احصای دقیق مشکلات کمک شایانی می کند، افزود: علاوه بر آن بررسی راهکارهای عملیاتی با کمک خود مردم برای برون رفت از مشکلات از دیگر محسات این کار است که باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

به گفته وی، در یکسال گذشته دهگردشی به صورت هفتگی در دستور کار قرار گرفت که علاوه بر حضور مدیران شهرستانی، مدیران و کارشناسان مرتبط از حوزه استان نیز در این سفرها حضور دارند که در حل مشکلات مردم بسیار موثر و مفید بوده است.

درمحمدی مقدم، بابیان اینکه جلگه ماژان در مسیر توسعه قرار گرفته است، گفت: احداث مجتمع های دامداری در کنار روستاهای با ظرفیت بالا در حوزه دامداری، توسعه کشاورزی مدرن، توسعه کمی و کیفی معادن موجود در این بخش از جمله معدن طلای شادان، خونیک و قلعه زری، توسعه کمی و کیفی راه های ارتباطی، نوسازی شبکه های آبرسانی و مخازن آب شرب، توسعه فراوری محصولات کشاورزی و توسعه صنعت بسته بندی و صنایع تبدیلی و تکمیلی و اقدامات بی شمار دیگری که در این بخش به انجام رسیده مسیر را برای توسعه همه جانبه بخش جلگه ماژان هموار کرده است.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا