تخلفات و عملکرد خوب مامورین را به 197 گزارش کنید/ بازگرداندن دلارهای گم شده به صاحب اصلی


تخلفات و عملکرد خوب مامورین را به 197 گزارش کنید/ بازگرداندن دلارهای گم شده به صاحب اصلی

سرهنگ هادی‌پور گفت: از مردم تقاضا داریم تا تخلفات و رفتار حسنه مامورین انتظامی را به شماره 197 گزارش دهند تا در اسرع وقت به این موارد رسیدگی شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ارتشا، هدیه یا همان رشوه شاید یکی از خطرناک‌ترین و قدیمی‌ترین جرائم کیفری باشد که همواره به عنوان آفت در بسیاری از بخش‌ها وجود دارد. مقوله‌ای که در روزها و ماه های اخیر در حوزه نیروی انتظامی اخبار فراوان خوبی در مورد آن به گوش رسیده و همواره شاهد بوده‌ایم که پلیس‌های زیادی با وجود آن که حقوق‌های زیادی دریافت نمی‌کنند به آن دست رد زده‌اند و انجام وظیفه صحیح را به هر پیشنهاد دیگری ترجیح دادند.

سرهنگ بهزاد هادی‌پور، رئیس بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت، در این رابطه گفت: یکی از دستورات فرماندهی تهران بزرگ که تاکید زیادی نیز روی آن داشته‌اند این است که مامورینی که رد رشوه می‌کنند در سه مرحله مورد تشویق قرار گیرند.

او افزود: این مامورین توسط رئیس پلیس پیشگیری، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و ناجا مورد تقدیر قرار می‌گیرند و هدایای مالی به نسبت میزان رد رشوه پیشنهاد شده نیز به آن‌ها اهدا خواهد شد.

رئیس بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به برگزاری کلاس‌های آگاه سازی پرسنل نیروی انتظامی گفت: تلاش ما این است تا بوسیله همین پرسنل خدوم که رد رشوه کرده‌اند در کلاس‌های ارتقا آگاهی برای سایر پرسنل الگو ترسیم کنیم.

سرهنگ هادی‌پور با اشاره به نمونه‌ای از رفتارهای اخلاقی پرسنل نیروی انتظامی اظهار کرد: یکی از مامورین کلانتری های تهران پس از یافتن کیف پول حامل دلار به ارزش تقریبی دو و نیم میلیارد تومان، این کیف را به صاحب اصلی خود بازگرداند. پس از تحقیقات ما در بازرسی پلیس پیشگیری مشخص شد که این مامور انتظامی خود نیز با مشکلات مالی زیادی مواجه بوده اما لحظه‌ای از انجام وظیفه خود کوتاهی نکرده است.

او همچنین با اشاره به یک مورد دیگر از رفتارهای بی نظیر مامورین انتظامی گفت: در یک مورد دیگر یکی از مامورین کلانتری بیست میلیارد ریال از پول‌های گمشده یکی دیگر از شهروندان را به صاحب آن بازگرداند.

این مقام انتظامی در خصوص سامانه 197 نیز افزود: از مردم تقاضا داریم تا تخلفات و رفتار حسنه مامورین انتظامی را به شماره 197 گزارش دهند تا در اسرع وقت به این موارد رسیدگی شود.

رئیس بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت نیز در پایان به مردم هشدار داد تا مراقب مامورین قلابی بوده و هر گونه مورد مشکوک را سریعا به سامانه 110 و یا 197 گزارش دهند.

انتهای پیام: 3

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس