درباره جغد و تصاویری از استتار این پرنده


جُغد (بوف، بوم) نام پرنده ای شکاری است که قدرت شنوایی و بینایی بسیار بالایی دارد. جغد از راسته بوف سانان محسوب می شود و در ویرانه ها زندگی می کند. جغدها در همه قاره ها به استثناء جنوبگان مشاهده شده اند. اگر می خواهید جغدها را تماشا کنید می دانید که چه زمانی باید دنبال آن lrm;ها بگردید؟ می دانید جغدها را کجا می توانید پیدا کرد؟ از عادات غذایی...

جُغد (بوف، بوم) نام پرنده‌ای شکاری است که قدرت شنوایی و بینایی بسیار بالایی دارد. جغد از راسته بوف‌سانان محسوب می‌شود و در ویرانه‌ها زندگی می‌کند. جغدها در همه قاره‌ها به استثناء جنوبگان مشاهده شده‌اند. اگر می‌خواهید جغدها را تماشا کنید می‌دانید که چه زمانی باید دنبال آن‎ها بگردید؟ می‌دانید جغدها را کجا می‌توانید پیدا کرد؟ از عادات غذایی جغدها چیزی شنیده‌اید؟ در ادامه مطلب، این موجودات دوست داشتنی را بیشتر بشناسید.

تور قونیه

از جغد چه می‌دانید؟

واژه جغد از زبان سغدی وارد فارسی شده‌ و اصل سغدی آن چَغوت است. جغدی به نام اشوزوشت در اسطوره‌های ایرانی نقش زیادی در یاری نیروی خوبی دارد.

کوچکترین جغد دنیا را می‌شناسید؟

کوچکترین جغد، جغد کوتوله آمریکای شمالی است که طول آن فقط ۱۵ سانتیمتر یعنی به بزرگی یک گنجشک است. تخم جغد همیشه به فاصله چند روز می‌شکند و نوزاد به دنیا می‌آید.

ویژگی‌های ظاهری جغد چیست؟

جغد دارای سر بزرگ، صورت پهن، چشم‌های بزرگ و متمایل به جلو است که استفاده از هر دو چشم را در یک زمان برای او میسر می‌سازد و دید دوچشمی را فراهم می‌کند. جغد همچنین منقار قوی قلاب‌مانند و نیم‌پیدا و چنگال‌های تیز و نیرومند دارد. منقار قلاب‌شکل نیرومندش به همراه چنگال‌های قوی او برای نگه داشتن طعمه به کار می‌رود. در دو طرف سر جغد دو دسته پر شبیه گوش گربه قرار دارد که گوش‌پر نامیده می‌شوند. جغد نوکی کوچک و ظریف دارد. جغد دور دهانش پرهای زبری هست که شبیه مو می‌باشد ولی مو نیست. پاهای جغد کوچک است و پنجه‌هایش ضعیف و بی‌طاقت. پر و بال جغد صاف است و خیلی آرام پرواز می‌کند. نوک پرهای جغد به شکلی طراحی شده که در هنگام حمله به طعمه صدای پرها کم باشد. نر و ماده آنها هم‌شکل است ولی ماده‌ها بزرگ‌ترند. جغدها تک‌زی‌اند. جغدها پاهای پوشیده از پر دارند و پرواز آنها بی‌صداست.

آداب غذاخوردن جغدها چگونه است؟

جغد از انواع موش‎ها تغذیه می‌کند. جغد معمولاً شکار خودش را به کمک منقار نیرومندش تکه تکه می‌کند و می‌خورد. جغدها معمولا طعمه خود را درسته می‌بلعند و پس از آن‌که بخش‌های گواردنی آن را گواردند بازمانده آن را به شکل تفاله از راه دهان بیرون می‌اندازند.

جغدها کجا زندگی می‌کنند؟

جغدها در شکاف‌های تنه درختان و آشیانه‌های متروک زاغان لانه میگذارد. جغدها معمولاً شب‌رو و پگاه‌رو هستند یعنی هنگام پگاه و شفق از لانه بیرون آمده و شکار می‌کنند.

بینایی و شنوایی جغد چگونه است؟

چشم‌های جغد بسیار حساس است و حتی در نور خیلی کم می‌تواند ببیند. بعضی از جغدها دارای چنان قدرت شنوایی هستند که می‌توانند یک طعمه را در تاریکی مطلق تشخیص دهند.

آیا جغد در طبیعت مفید است؟

هر موجودی که در طبیعت وجود دارد گوشه‌ای از چرخه اکوسیستم است و حذف شدن آن از این چرخه آسیب‌های جبران نشدنی‌ای به طبیعت می‌زند. یکی از نقش‌های مهم جغد شکار جوندگانی مثل موش‌ها است که زیاد شدن آنها در طبیعت باعث از بین رفتن دانه‌های گیاهان و محصولات کشاورزی می‌شود. به عنوان یک گردشگر مسئول اگر به منطقه‌ای رفتید که در آن لانه جغدی وجود داشت به آن نزدیک نشوید و سعی کنید با رعایت سکوت آرامش حیوان را بر هم نزنید.

در زیر تعدادی از عکسهای اعجاب انگیز استتار این پرنده را می‌توانید تماشا کنید:

درباره جغد و تصاویری از استتار این پرنده

درباره جغد و تصاویری از استتار این پرنده

درباره جغد و تصاویری از استتار این پرنده

درباره جغد و تصاویری از استتار این پرنده

درباره جغد و تصاویری از استتار این پرنده

درباره جغد و تصاویری از استتار این پرنده

درباره جغد و تصاویری از استتار این پرنده

ویزای تایلند



1399/04/07 | کد مطلب: 311
برچسب‌ها: حیات وحش

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا