کاهش نزاع فردی با فرهنگ‌سازی افزایش آستانه تحمل محقق می شود


کاهش نزاع فردی با فرهنگ‌سازی افزایش آستانه تحمل محقق می شود

دادستان مرکز لرستان گفت: کاهش نزاع فردی با فرهنگ‌سازی افزایش آستانه تحمل محقق می شود.

کاهش نزاع فردی با فرهنگ‌سازی افزایش آستانه تحمل محقق می شود


به گزارش فانوس، نشست خبری دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با اصحاب رسانه استان بمناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد .
در این نشست خبری سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ یار با وفایش گفت : در بحث تیراندازی های شبانه که گاها" در استان رخ می دهد جلسات متعددی با نیروهای اطلاعات، سپاه و نیروی انتظامی برگزار کرده و تاکید داشته ایم کسانی که اقدام به خرید و فروش و توزیع اسلحه می کنند به مجازات های سنگین و حبس بالای ده سال محکوم شوند و در این مورد کوچکترین رافتی نخواهیم داشت مثلا سال گذشته در ماسور به تیرچراغ برق تیراندازی شد و عامل این تیراندازی به ۱۳ سال حبس محکوم گردید .
سعید رازانی افزود: به نیروی انتظامی تذکر داده شده که گاها مراجع کنندگان گلایه دارند که مامورین دیر به سر صحنه جرم می رسند و اگر برای ما این مهم از طرف مردم ثابت شود حتما با آن مامورین برابر قانون برخورد خواهیم کرد.

دادستان مرکز لرستان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی بالا رفتن آستانه تحمل مردم، گفت: فرهنگ‌سازی این امر از سوی رسانه‌ها موجب کاهش نزاع‌های فردی می‌شود، در واقع کاهش نزاع فردی با فرهنگ‌سازی افزایش آستانه تحمل محقق می شود.

وی با سوال خبرنگاران به مبحث مهم دادگاه علنی مفسدین اقتصادی در استان ورود کرد : دادگاه علنی نیاز به مجوز از پایتخت دارد به عنوان مثال در قضیه شهادت دو نفر از مامورین زحمتکش نیروی انتظامی که دوسال گذشته در دره گرم اتفاق افتاد از تهران مجوز گرفتیم و دادگاه علنی آنها از صدا و سیما پخش شد .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت : اگر ما در مواردی دقیق اطلاع رسانی نمی کنیم طبق قانون اجازه نداریم زیرا ممکن است اطلاع رسانی ما مشکلات را بیشتر کند مثلا در قضیه فرار زندانیان از زندان پارسیلون اطلاع رسانی دقیق ما باعث می شد که دستگیری ها با مشکل مواجه شوند و یا مشکلاتی در زندان های دیگر بوجود آورد به همین خاطر است که گاها در اطلاع رسانی ها سعی می کنیم ریزبین باشیم .


سعید رازانی به قتل های عمدی گریزی زد و اظهار داشت : متاسفانه قتل های عمدی در استان لرستان بر سر مسائل کوچک و بعضا جزیی اتفاق می افتد ، مثلا قتل سه نفر در روستای رنگرزان و یا همین قتل که در نزاع بین دو طایفه رشنو و دریکوندها اتفاق افتاد و یا قتل سه نفر از خانواده ای در ماسور و چند فقره قتل در شهرستان کوهدشت ؛ اینها درد است اگر بروید تحقیق کنید می بینید تمام این قتل ها در واقع بر سر مسائلی ریز و ناچیز اتفاق افتاده است .


وی به باغ فلاحت و کشاورزی نیز ورود کرد : تقریبا ۱۶ سال پیش صورتجلسه ای تنظیم شده و بخشی از این اراضی طبق قرارداد به اداره کل مسکن و شهرسازی واگذار می شود از آن زمان اختلاف میان مسکن و شهرسازی با سازمان تحقیقات کشاورزی رخ می دهد و اداره کل مسکن و شهرسازی بخشی از این زمین ها را به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می کند که اکنون پرونده در دست بررسی است و به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد .


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به کارخانه های ورشکسته و هتل های نیمه ساخت نیز اشاره ای داشت : این کارخانجات و هتل ها در سنوات گذشته به بخش خصوصی واگذار شده ولی متاسفانه سرمایه گذاران بجای اینکه به سرمایه شخصی اتکاء داشته باشند به منابع بانکی اتکاء کرده و منابع هم محدودیت هایی دارند و امروز بدهکاران بانکی محسوب می شوند و با ورشکستگی مواجه شده اند و چون مبالغ بدهی آنها به بانک ها و دستگاه های خدمات رسان بسیار زیاد است هیچ سرمایه گذار جدیدی رغبت و شجاعت ندارد ورود کند و سرمایه اش را برای این کارخانجات و هتل های نیمه ساخت صرف کند .


وی اذعان داشت : از مردم عزیز و اصحاب رسانه خواهشمندیم هر جا با ارتشاء و اختلاس و جرمی روبرو می شوند مصداقی و با بیان جزئیات ما را و یا اداره کل بازرسی استان را مطلع سازند و مهمتر اینکه اگر مدرکی دارند که نیروهای انتظامی از لحظه تماس تا رسیدن به سر صحنه حادثه و جرم دیر به مقصد می رسند را بدون نام و نشانی خود، به دست ما برسانند.


گفتنی است سعید رازانی از معدود مدیران میدانی است که حتی در بحث سد معبر که وظیفه اصلی شهرداری است ورود می کند و یا شبها در جاده ها جهت بررسی وضعیت روشنایی آنها تردد و طی جلسات مکرر با پیمانکاران و مسئولین راهداری استان ، روشنایی و آسفالت جاده ها را شخصا پیگیری می نماید .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...