پارسال بیش‌از هزار زندانی در سیستان و بلوچستان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند


پارسال بیش‌از هزار زندانی در سیستان و بلوچستان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: پارسال یکهزار و 438 نفر از زندانیان این استان در قالب 97 دوره، آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

خداداد اولیائی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این آموزش‌ها علاوه‌بر ایجاد اعتماد به نفس در افراد می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای را در ایجاد اشتغال مولد و پایدار پس از دوران محکومیت برای زندانیان داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان، گفت: زندانیان پس از تحمل دوران حبس در صورتیکه حرفه‌ای را آموخته باشند بازگشت مجدد آنان به زندان به حداقل می‌رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان رشته‌های جوشکاری، اتومکانیک، آموزش‌های فن‌آوری اطلاعات، خیاطی و قالیبافی را به عنوان مهمترین رشته‌های فعال در مرکز سیدالشهدا(ع)زاهدان عنوان کرد.

وی افزود: هم‌اینک تمام زندانیان متقاضی حرفه‌آموزی در مرکز سیدالشهدا(ع) مشغول یادگیری حرفه هستند و پس از آزادی نیز از طریق اداره مراقبت بعد از خروج، وام خود اشتغالی دریافت می‌کنند تا بازگشتی سعادتمندانه به جامعه داشته باشند.

اولیائی بیان کرد: فراگیری آموزش‌های مهارتی می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار زندانیان را برای ورود به جامعه پس از آزادی فراهم آورد.

وی با تاکید بر حمایت اقشار جامعه از مددجویان، ادامه داد: موضوع حمایت از مددجویان نیازمند فرهنگ‌سازی است و ارتباط و برخورد با آنان باید در ابعاد مختلف به طور صحیح انجام شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ارائه آموزش‌های مهارتی در ایجاد عزت نفس و تقویت حس ارزشمندی و مفید بودن مددجویان را بسیار مهم و کلیدی عنوان کرد و گفت: تاثیر روحی، روانی و تربیتی کسب مهارت در دوران محکومیت، توانمندسازی زندانیان جهت اشتغال مفید در تامین معاش و بازگردانی از ارتکاب جرم و عدم بازگشت به محیط زندان از اهداف افتتاح این مرکز است.

وی افزود: اشتغال و کسب درآمد مددجویان موجب احساس سر زندگی و کارآمدی در آنان می‌شود و کسب مهارت آنان ضمن کمک به تقویت روحیه، مشاغلی که منجر به نتایج موفق‌تر می‌شود را به دست آورده و بر جامعه تاثیر مثبت دارد.

اولیائی به نقش مسوولان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: مسوولان اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌های استان نقشی بسیار مهم در پر کردن اوقات فراغت زندانیان را بر عهده دارند به گونه‌ای که فراگیری مهارت های فنی و حرفه‌ای توسط زندانیان زمینه ورود سعادتمندانه آنان به جامعه پس از آزادی از زندان را فراهم می‌آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح