سیستم ایمنی با ابتلا به کرونا ویروس با ارگان های بدن نیز می‌جنگد


سیستم ایمنی با ابتلا به کرونا ویروس با ارگان های بدن نیز می‌جنگد

علائم تازه ویروس کرونا شامل سکته های قلبی و مغزی، از بین رفتن حس بویایی یا چشایی و همچنین علائم گوارشی شدید نشانه یک گرفتاری چند اندامی در بدن هستند.

اسپوتنیک - بسیاری از متخصصان معتقد بودند که کرونا ویروس در فصل گرما کاهش فعالیت خواهد داشت و حتی ممکن است مانند دیگر ویروس های هم خانواده خود با تغییر فصل از بین برود اما این ویروس با شروع فصل گرما در برخی از نقاط جهان باز هم متخصصان را غافلگیر کرد و با تغییر علائم خود بر ارگان های دیگر بدن نیز تاثیر گذاشت.

علائمی که به تازگی بر اثر کرونا ویروس کشف شده‌ اند شامل سکته های قلبی و مغزی، از بین رفتن حس بویایی یا چشایی و همچنین علائم گوارشی شدید هستند بنابراین ویروس کرونا باعث بروز شرایطی به نام گرفتاری چند اندامی در بدن شده است.

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره علائم جدید کرونا به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

کرونا ویروس از ابتدا هم به صورت سیستماتیک عمل می‌ کرد و وجه بارز آن بروز در ریه و علائم تنفسی بود؛ اخیراً هم ما و هم تمام دنیا متوجه بروز علائم عصبی مانند از بین رفتن حس بویایی یا چشایی شدیم، سپس از علائم آن بر عروق مشخص شد و علائم انعقادی کرونا ویروس بروز یافت این انعقاد می توانند در عروق اعضای مختلف نظیر سلسله اعصاب مرکزی و یا خود سیستم قلبی و عروقی اثرات خود را نشان دهد همچنین در برخی موارد علائم گوارشی ویروس خود را بیشتر نشان می دهد و در بعضی موارد هم علائم سیستماتیک ویروس مانند تب، درد عضلانی، خستگی و بی حالی خود را نشان میدهد.

آقای دکتر ایرج حریرچی ضمن تاکید بر اهمیت آگاهی سازی و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی درباره تاثیر داروهای تجویز شده در روند کنترل و درمان کرونا ویروس و همچنین رفتار سیستم ایمنی بدن هنگام گرفتاری به این ویروس بیان کرد:

این نکته نیز قابل توجه است که پس از آن که ویروس اثرات خود را در بدن گذاشت مانند دیگر عوامل عفونی اعم از ویروس و باکتری باعث سلسله وقایعی می شود که ناشی از واکنش بدن به این ویروس است و به تبع آن سیستم ایمنی بدن علاوه بر ویروس با ارگانهای خود هم وارد مقابله می شود، گاهی حمله به ریه ی آسیب دیده، گاهی آثار کلیوی و گاهی هم آثار کبدی را ملاحظه می کنیم.

وی در ادامه افزود:

دارو ها و درمان های طولانی مدتی که برای این بیماری استفاده می ‌شود نیز خود عوارض جانبی دارند ما همواره ذکر کردیم که دارو سم است و تمامی آنتی بیوتیک ها و داروهایی هم که برای این بیماری تجویز میشود عوارض دارد که برای تمامی بیماری ها هم صادق است، همچنین بستری های طولانی مدت در بیمارستان می تواند عفونت های منتقله از بیمارستان را نیز در پی داشته باشد که در تمام دنیا رخ می دهد، این موضوع سلسله اتفاقاتی است که یک بیماری شدید و طولانی مدت می تواند ایجاد کند.

نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر