تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز


تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

کرج - ایرنا - روزنامه های پیام آشنا، پیام سپیدار و سپهر ایرانیان و دنیای هوادار که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده مهمترین مطالب روز شنبه هفتم تیر ماه خود را به موضوع‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اختصاص دادند.

روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر شماره ۱۶۳۵ خود را به اظهارات نماینده ولی فقیه در استان البرز امام جمعه کرج اختصاص داد و نوشت: مردم به انتخاب درست در مرحله دوم انتخابات دقت کنند.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

اختصاص ۴۰ تخت آی.سی.یو به البرز، روند نگران‌کننده افزایش جمعیت در شهر جدید هشتگرد، زمان معاملات آنلاین سهام عدالت هنوز مشخص نیست، وفادارترین شاگرد البرزی سبک کمال‌الملک، سیمای البرز با ۲۰ برنامه مهمان البرزنشینان است و «امروز؛ تصویب کمک ودیعه مسکن» از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

در سرمقاله این روزنامه با عنوان «مدار سالمندی در سیکل صعودی!» به موضوع سالمندی پرداخته شده است.

همچنین روزنامه پیام سپیدار در مهمترین تیتر شماره ۱۴۴۹ خود نوشت: شهرداری اسناد قراردادهای سازمان همیاری را به شورا ارائه کند.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

ارمغان دولت برای خانواده‌های شهدا و جانبازان در شهر جدید هشتگرد، آب شرب شهروندان پرند قطع می‌شود؟، خط و نشان فرماندار کرج برای مدیران کم‌کار در خط ۴ حصار و اصلاح قانون انتخابات شوراها در اولویت کاری مجلس است از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه سپهر ایرانیان نیز در مهمترین تیتر نخست شماره ۷۹۳ خود نوشت: تغییر موازنه گازی در خلیج فارس، تعللی که بازی را به نفع امارات رقم زد.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

ابلاغ مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران، تعیین مهلت برای طرح‌ةای مسکونی نیمه تمام، کاهش چشمگیر فرار از سربازی و رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۱ مثبت می‌شود از دیگر تیترهای صفحه نخست این روزنامه است.

همچنین روزنامه دنیای هوادار در مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۵۰۸ خود به نقل از سخنگوی دولت نوشت: بهشتی مرد قضا و مناظره بود.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

ضعف مشهود در ارکان ورزش، انتخاب مشاور بازاریابی برای کسب و کارها، مخالفت استانداری تهران با بررسی تخلفات ساختمانی توسط شهرداری و اعتبار زخم خورده از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

خبرگزاری کار (ایلنا) در مطلبی با عنوان «محکومیت ۲۳۱ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی به تخلفات اداری/ کشف ۱۳ هکتار زمین خواری در کرج» به اظهارات بازرس کل استان البرز پرداخت و نوشت: براساس جمع بندی گزارش‌ها در سال ۹۸ تعداد ۴۷۱ نفر از کارکنان دستگاهای اجرایی برای رسیدگی به تخلفات اداری به مراجع ذیربط معرفی شدند که از این تعداد تاکنون ۲۳۱ نفر محکوم شده اند.

ایلنا نوشته است که علی آبادی فراهانی در خصوص عملکرد اداره کل بازرسی استان البرز طی سال ۹۸ در جمع خبرنگاران، گفت : سازمان بازرسی به عنوان دستگاه اعلام کننده موضوعات را بررسی و جهت صدور حکم به دستگاه‌های ذیصلاح ارسال می کند که در همین راستا اداره بازرسی استان از پرونده‌های متشکله در سال ۹۸ به تنهایی ۱۰۸ فقره گزارش را بررسی و به مبادی ذیربط ارسال کرده است.

وی افزود: از مواردی که سازمان بازرسی به آن رسیدگی می کند مصوباتی است که در دستگاه‌های اجرایی و شوراها همچون شوراهای اسلامی شهرها تصویب می شود که با ضوابط قانونی مغایرت دارد و در همین راستا در سال ۹۸ اداره کل بازرسی استان البرز ۴ مورد مصوبه مغایر قوانین و ضوابط را به دیوان عدالت اداری جهت ابطال منعکس کرده است .

بازرس کل استان البرز گفت: براساس جمع بندی گزارش‌ها ملاحظه می شود در سال ۹۸ تعداد ۴۷۱ نفر از کارکنان دستگاهای اجرایی را برای رسیدگی به تخلفات اداری به مراجع ذیربط معرفی کرده‌ایم که از این تعداد تاکنون ۲۳۱ نفر محکوم شده اند و ۲ درصد از افراد نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند که پرونده آنها در دست بررسی و برای بعضی از آنها حکم محکومیت صادر شده است.

وی افزود: در حوزه نظارت بر معاملات دستگاههای اجرایی نیز تعداد هزار و ۱۳۱ مورد از معاملات در سطح استان مورد رصد قرار گرفته است که در بخشی از آنها از نظر شکلی یا اداری روند قانونی رعایت نشده بود یا حقوق دستگاه ضایع شده است.

فراهانی در ادامه گفت: در خصوص سوء جریانات ناشی از کتمان درآمدهای مشمول مالیات و ممانعت از فرار مالیاتی بالغ بر ۱۳۲۰ میلیارد ریال مورد رسیدگی قرار گرفته که بخشی از این مبلغ منجر به احقاق حقوق دولتی شده است.

مدیرکل بازرسی استان البرز خاطرنشان کرد: احراز سوء جریان ناشی از عدم پیگیری موثر مطالبات در سیستم بانکی نیز تحت رسیدگی و پیگیری قرار گرفته است که در سال ۹۸ حدود هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال سوء جریان ناشی ازعدم وصول مطالبات کشف گردیده است .

فرهانی گفت: سوابق مالیاتی ۴۶۱ شرکت در سطح استان البرز مورد رسیدگی قرار گرفته است که محل کارخانه این شرکت ها در استان البرز بوده ولی به لحاظ محل استقرار دفاتر مرکزی آنها که در سایر استانها از جمله استان تهران دائر بوده ، سازمان امور مالیاتی کشور رسیدگی به موضوع مالیاتی این شرکت ها را به سازمان آن استانها واگذار کرده است.

وی افزود: در حالی که کارخانه این شرکتها در استان البرز واقع است و بار رسیدگی به مشکلات این کارخانه ها بر عهده ادارات استان البرز و سایر تبعات فعالیت آنها از جمله افزایش حجم ترافیک سطح استان و آلودگی فعالیت های صنعتی شرکت های مذکور متوجه مردم استان البرز است، پیگیری های اداره کل بازرسی و حمایت سایر دستگاهها ازجمله ریاست دادگستری و استاندار البرز باعث شده که تاکنون رسیدگی به امور مالیاتی ۸۱ شرکت از مجموعه شرکت های یاد شده به امور مالیاتی استان البرز واگذار گردد و پیگیر آن هستیم تا رسیدگی به امور مالیاتی مابقی شرکت ها نیز به استان البرز واگذار شود این امر موجب میگردد ارزش افزوده بسیار خوبی برای استان از محل مالیات جمع آوری شود که موجب آبادانی بیشتر استان البرز خواهد شد.

فراهانی افزود: در راستای ممانعت از مازاد پرداختی به پیمانکاران بررسی های خوبی انجام شده و به عنوان مثال در شهرداری کرج ۸۱ میلیارد ریال اضافه پرداختی به پیمانکاران مورد شناسایی قرار گرفته که با رسیدگی های انجام شده از پرداخت بی مورد ممانعت به عمل آمده است

وی تصریح کرد: در حوزه اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، ادارات کل ورزش و جوانان، میراث فرهنگی نیز مواردی مورد رسیدگی قرار گرفته که در نهایت منجر به کشف سوء جریان به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال گردیده است که متخلفین به مراجع ذیصلاح معرفی شده اند.

بازرس کل استان البرز در ادامه گفت: در بحث زمین خواری ۱۳ هکتار در شهرستان کرج کشف شد که در همین خصوص ۳ نفر از کارکنان دستگاههای اجرایی مرتبط با موضوع که برخلاف قانون اقدام به صدور سند کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند، همچنین در راستای حفظ اراضی کشاورزی و باغها نسبت به شناسایی حدود ۷۲۷ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز در سطح استان اقدام که با همکاری رییس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و دادستانهای شهرستانها گزارشات ارسال شد که با همکاری ادارات جهاد کشاورزی و فرماندهی نیروی انتظامی استان نسبت به جلوگیری از قلع و قمع این تخلفات که منجر به ساخت ویلاهای غیر مجاز شده بود اقدام گردید.

همچنین خبرگزاری فارس در گفت‌وگویی با عنوان «سرقت اموال شخصی توسط باربری‌های غیرمجاز/مراقب کامیون های بدون مجوز باشید» به نقل از رئیس اتحادیه کامیون داران کرج نوشت: سرقت اموال مردم و یا آسیب بار هنگام جابجایی و به دلیل عدم امکان نظارت بر کامیون‌های بدون مجوز اتفاق می‌افتد و نیازمند توجه و دقت بیشتر مردم در این زمینه است.

ناصر کاویانی در این گفت‌وگو با اشاره به اتفاقاتی از جمله سرقت یا آسیب بار هنگام جابجایی و عدم امکان نظارت بر کامیون‌های بدون مجوز، گفت: مردم برای حمل بار به هیچ عنوان از تبلیغات فضای مجازی استفاده نکنند؛ چرا که اغلب کامیون‌ها فقط با تبلیغ یک تلفن و بدون مجوز اتحادیه در حال فعالیتند و در صورت هر گونه اتفاق در خصوص حمل بار، اتحادیه امکان پیگیری و رسیدگی ندارد.

وی افزود: اخیرا از طریق تعامل با دستگاه‌های ذیربط، شماره‌های موجود در فضای مجازی قطع شده البته قطع شماره‌ها راهکار اساسی نیست چرا که هر روز شاهد افزایش تبلیغات این چنینی در فضای مجازی هستیم.

رئیس اتحادیه کامیون داران کرج با تاکید بر اینکه مردم باید از مراکز باربری مجاز برای حمل بار استفاده کنند؛ بیان کرد: شماره باربری‌های مجاز در سامانه ۱۱۸ ثبت شده و شهروندان می‌توانند از این طریق به باربری‌های مجاز دسترسی پیداکنند.

وی همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی خواست تا از تردد از ماشین‌های فاقد بارنامه در سطح شهر جلوگیری کنند.

کاویانی گفت: با پیگیری اتحادیه و همکاری بیمه، به منظور جلوگیری از فعالیت کامیون‌های باربری بدون مجوز، مراکز باربری باید دارای بارنامه‌های متحدالشکل و دارای کد بیمه و خودروها دارای بیمه بار باشند.

وی همچنین درج شماره تلفن به عنوان تبلیغات باربری بر روی کامیون‌ها را خلاف قانون و مقررات دانست.

از مجموع ۲۱۹ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۵ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۵ ماهنامه، هشت دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۰ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد