آتش سوزی منطقه بوزین و مرخیل پاوه مهار شد


آتش سوزی منطقه بوزین و مرخیل پاوه مهار شد

کرمانشاه- ایرنا- رییس اداره محیط زیست پاوه از مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل این شهرستان با تلاش نیروهای امدادی و مردم خبر داد.

محمد اخگرزاده عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آتش این منطقه حفاظت شده پس از آنکه طی ۷۲ ساعت اخیر در چند مرحله اطفا و دوباره شعله ور شد حوالی ساعت ۱۷ امروز با تلاش های بی وقفه نیروهای امدادی و مردمی خاموش شد.

وی ادامه داد: وسعت و صعب العبور بودن برخی از مناطق بوزین و مرخیل یکی از مشکلات کار در خاموش کردن آتش بود که خوشبختانه فعلا این کار سخت انجام و آتش مهار شده است.

اخگرزاده تصریح کرد: هم اکنون همه نیروهای امدادی و بسیاری از مردم بومی در منطقه حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن احتمالی آتش نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پاوه یادآوری کرد: خوشبختانه وزش باد در منطقه نداریم وگرنه کارمان برای اطفاء آتش بسیار سخت می شد.

وی در پایان برآورد میزان خسارت وارد آمده به منطقه بوزین و مرخیل را به ساعت های آتی موکول کرد و گفت: هم اکنون نمی توان آمار دقیق و جامعی در این خصوص ارایه کرد.

منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل باهدف حمایت از گونه با ارزش شوکا و ارزش‌های رویشگاهی با مساحت ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار در پاییز ۱۳۷۴ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال ۱۳۷۸ حفاظت شده اعلام شد.

شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت دارد و در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق