اهمیت ماسک زدن، هوا و زمین ندارد!


اهمیت ماسک زدن، هوا و زمین ندارد!

یزد- ایرنا- یکی از مسافران پرواز عصر شنبه از مقصد تهران به یزد، ماسک نزده بود، چند بار من و سایر مسافران از وی خواهش کردیم که ماسک بزند و چون توجهی نکرد تذکر دادیم اما انگار نه انگار.

اعتراضات بالا گرفت و بنده به مسافر یاد شده گفتم که تو اختیار خودت را داری ولی ماسک زدن تو برای حق دیگران هم هست؛ قبل از آن هم یکی از مهمانداران از این مسافر خواهش کرد که ماسک بزند و او همچنان بی توجه بود.

با بلند شدن صدای اعتراض من و مسافران، مسافر یاد شده گفت ماسکم خرابه! که من بلافاصله به او ماسک دادم و این بار خوشبختانه احساس مسوولیت کرد و ماسک را به دهان و بینی خود زد.
در همین اثنا یکی از اعضای کادر پرواز جلو آمد و در حالی که انگشتانش را به صورت من نزدیک کرده بود به من گفت: شما حق نداری با مسافر با تندی صحبت کنی و فقط یک تذکر کافی است.

من هم گفتم اولش تذکر دادیم اما رعایت نکرد و همکاران شما هم اقدامی نکردند که همین موجب اعتراض مسافران گردید.

عضو کادر پرواز مورد اشاره باز با انگشتان خود که به صورت من هم نزدیک کرده بود تهدید کرد که از هواپیما اخراجم میکند! اما من که حدود ۵۰ بیمار معطل در مطبم در یزد داشتم زیب دهان را بسته و سر به زیر انداختم و ساکت شدم تا از هواپیما اخراج نشوم.

مسافران هم به این کادر هواپیما اعتراض کردند که شما باید به آن آقایی که ماسک نمیزد تذکر بدهی نه به این آقا که احساس مسوولیت کرده ؛ مسافر رعایت نکرده و آسایش همه را مخدوش کرده آن وقت به کسی که اعتراض میکند برای حق دیگران، تذکر میدهید؟!
اگر بیماران بدحالم در مطب منتظر نبودند و حق آنها پایمال نمیشد محال بود از هواپیما خارج شوم تا مقامات بالاتر بیایند و نوع برخورد این خدمه را به آنها گزارش کنم تا مسافر را با ابزار قوی پیاده کردن از هواپیما تهدید نکند؟.

لازم است تذکرات هواپیمایی به آنهایی که رعایت نمی‌کنند یا نمیخواهند رعایت کنند داده شود و به کادر و خدمه هواپیماها هم گفته شود که ماسک زدن در این روزها یک وظیفه همگانی و برای سلامتی همگان است و زمین و هوا نمیشناسد، هر کجا عده ای جمع هستند باید ماسک زد.

لازم است استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی در دستور کار همگان باشد و همه آن را رعایت کنند حتی در مسافرت و بخصوص در مکانهای جمعی مثل هواپیما، اتوبوس، قطار و...

"یک فوق تخصص خون"

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رانش جاده عباس آباد به کلاردشت