نسل جدید فورد F. 150 معرفی شد + فیلم و عکس


نسل جدید فورد F. 150 معرفی شد + فیلم و عکس

سرانجام فورد رسماً نسل جدید پیکاپ بشدت محبوب F. 150 را با به‌روزرسانی‌های مهمی نسبت به نسل قبلی معرفی کرده است.

نسل جدید فورد F. 150 معرفی شد + فیلم و عکس
نسل جدید فورد F. ۱۵۰ معرفی شدبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام فورد رسماً نسل جدید پیکاپ بشدت محبوب F. ۱۵۰ را با به‌روزرسانی‌های مهمی نسبت به نسل قبلی معرفی کرده است. همان‌طور که تصاویر جاسوسی نشان داده بودند، طراحی بیرونی F. ۱۵۰ جدید تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد و بسیار آشنا به نظر می‌رسد، زیرا طراحان فورد رویکرد پورشه ۹۱۱ را بکار گرفته‌اند و با وجود تغییرات گسترده‌ای در زیر پوست خودرو، شیوهٔ طراحی تکاملی را در استایل بیرونی آن اعمال کرده‌اند.

اما بااین‌وجود به گفتهٔ فورد، اکثر پانل‌های بدنهٔ این پیکاپ جدید هستند و به‌عنوان‌مثال کاپوت از نو طراحی شده است. بدنهٔ F. ۱۵۰ جدید از آلومینیوم با درجهٔ نظامی ساخته شده و چراغ‌های جلو و عقب هم فرم جدیدی به خود گرفته‌اند. همچنین گلگیر‌های جلو بالاتر رفته و رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر بهتر دهانهٔ این گلگیر‌ها را پُر می‌کنند.

همچنین فورد یازده نوع جلوپنجرهٔ مختلف و رینگ‌های قابل انتخاب بی‌شماری را برای هر شش تیپ F. ۱۵۰ جدید ارائه می‌کند. به گفتهٔ فورد، به لطف شبکه‌های فعال این جلوپنجره‌ها، F. ۱۵۰ جدید آئرودینامیک‌ترین مدل در تاریخ این خودرو خواهد بود. همچنین هندسهٔ جدید کابین و درب پشتی هم به کاهش ضریب درگ و مصرف سوخت کمک می‌کنند.

برخلاف بیرون، در کابین F. ۱۵۰ جدید تغییرات زیادی ایجاد شده است. این پیکاپ جدید در شش تیپ مختلف بنام‌های XL، XLT، لاریات، کینگ رانچ، پلاتینوم و لیمیتد عرضه می‌شود که در تیپ‌های پایینی XL و XLT به‌صورت استاندارد یک صفحه‌نمایش چهار اینچی در صفحه آمپر در میان دو آمپر آنالوگ به همراه صفحه‌نمایش هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شود.



بزرگ‌ترین خبر، اما ارائهٔ یک نمایشگر دوازده اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در تیپ‌های بالاتر از XLT است که به همراه صفحه آمپر دیجیتالی ۸ یا ۱۲.۳ اینچی، نمای بسیار مدرنی به کابین F. ۱۵۰ بخشیده است. زیر نمایشگر مرکزی هم کنترل‌های سیستم تهویه بازطراحی شده‌اند و به‌طورکلی حالا کنسول میانی بسیار لوکس‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

اما غیر از این تغییرات، فورد به جزئیات کابین F. ۱۵۰ نیز توجه بیشتری داشته است و انتخاب متریال هم به‌خوبی صورت گرفته است به‌گونه‌ای که کیفیت چرم کابین بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد.

البته هنوز هم پیکاپ فورد فاقد جزئیات تیپ‌های بالایی دوج رم است، اما فاصلهٔ بین F. ۱۵۰ و قوچ وحشی دوج کمتر شده و رم باید از این موضوع عصبی شده باشد. F. ۱۵۰ همچنین اولین پیکاپ فول سایز آمریکای شمالی محسوب می‌شود که از قابلیت به‌روزرسانی اینترنتی برخوردار است که این ویژگی در طول کل عمر خودرو دوام خواهد داشت. در این پیکاپ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC ۴ فورد با اندروید اتو و اپل کارپلی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.



در همین حال، فورد وعده داده است که F. ۱۵۰ جدید به لطف دو سیستم صوتی سفارشی، تجربهٔ موسیقایی عالی‌ای را برای سرنشینان فراهم خواهد کرد. این سیستم‌های صوتی که ساخت Bang Olufsen هستند، در اولی هشت بلندگو و در دومی هجده بلندگو دارد. از سوی دیگر، برای نسل جدید F. ۱۵۰ تکنولوژی‌های کمک‌رانندهٔ زیادی هم از طریق پکیج ایمنی Co-Pilot ۳۶۰، ۲.۰ ارائه شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دستیار پیش از برخورد با ترمز اتوماتیک اضطراری و تشخیص عابرین پیاده، دوربین دید عقب و چراغ‌های جلوی اتوماتیک با نوربالای خودکار اشاره کرد.

اما یکی از برجسته‌ترین سیستم‌های کمک‌رانندهٔ نسل جدید F. ۱۵۰، دستیار رانندگی فعال فورد است. این سیستم که برای اولین بار در کراس‌اوور الکتریکی مک ایی ارائه شد، از سنسور‌های مختلف و دوربین مقابل راننده برای رانندگی بدون نیاز به دخالت دست استفاده می‌کند. به لطف این دستیار فعال، امکان رانندگی بدون دخالت دست در بیش از ۱۶۰ هزار کیلومتر از بزرگراه‌های همهٔ ایالت‌های آمریکا و کانادا فراهم شده است.

این سیستم با استفاده از دوربین مقابل راننده، موقعیت سر و نگاه چشمان راننده را زیر نظر می‌گیرد. همچنین برای سهولت در بکسل تریلر‌ها نیز همچنان دستیار تریلر عالی فورد ارائه شده که البته حالا از مجموعهٔ پیشرفته‌ای از دوربین‌ها برخوردار شده است.


از همهٔ این‌ها که بگذریم، مهم‌ترین خبر در مورد نسل جدید فورد F. ۱۵۰ ارائهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی برای اولین بار است. این قوای محرکهٔ کاملاً جدید که پاوربوست (PowerBoost) نام دارد، از پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V. ۶ توربوشارژ اکوبوست اثبات‌شدهٔ فورد به همراه یک موتور الکتریکی ۴۷ اسب بخاری تشکیل شده که به‌صورت یکپارچه درون گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قرار گرفته است. باطری‌های این سیستم هم یک پکیج لیتیوم یون ۱.۵ کیلووات ساعتی است که سیستم احیای انرژی ترمز‌ها به شارژ آن‌ها کمک می‌کند.

فورد فعلاً قدرت این پیشرانهٔ هیبریدی را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود این قوی‌ترین پیشرانهٔ قابل انتخاب برای F. ۱۵۰ جدید باشد. به گفتهٔ فورد، نسل جدید F. ۱۵۰ با این قوای محرکه توانایی بکسل بیش از ۵.۵ تن را خواهد داشت و با هربار پُر کردن باک بنزین می‌تواند بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر را طی کند. این پیشرانهٔ هیبریدی برای همهٔ تیپ‌های F. ۱۵۰ قابل انتخاب است و فورد انتظار دارد ۱۰ درصد از خریداران این قوای محرکه را انتخاب کنند.

همراه با این پیشرانهٔ هیبریدی، فورد ژنراتور Pro Power Onboard را هم ارائه کرده که فناوری بی‌نظیری به نظر می‌رسد. به لطف این ویژگی، مالکین می‌توانند از پریز‌های تعبیه‌شده در قسمت بار پیکاپ خود برای تأمین برق انواع لوازم برقی استفاده کنند.

در نسخه‌های بنزینی F. ۱۵۰ جدید حداکثر ظرفیت Pro Power Onboard دو کیلووات است درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی به‌صورت استاندارد از ظرفیت ۲.۴ کیلووات و به‌صورت سفارشی از ظرفیت ۷.۲ کیلوواتی برخوردار است.

همچنین درحالی‌که نسخه‌های استاندارد این سیستم دو پریز ۱۲۰ ولتی دارد، نسخهٔ ۷.۲ کیلوواتی از چهار پریز ۱۲۰ ولتی و یک پریز ۲۴۰ ولتی برخوردار است.

اما حتی پایین‌ترین ظرفیت این سیستم نیز بسیار کاربردی است، زیرا به گفتهٔ فورد، نسخهٔ ۲ کیلوواتی این سیستم می‌تواند به‌طور هم‌زمان برق موردنیاز یک بخاری‌برقی، تلویزیون، بلندگو‌های قابل‌حمل، یخچال کوچک و مخلوط‌کن را تأمین کند. همچنین نسخهٔ ۷.۲ کیلوواتی این سیستم هم می‌تواند به تمام وسایلی که کارگران ساختمانی برای ساخت خانه نیاز دارند برق بدهد. این در حالی است که از درب پشتی پیکاپ هم می‌توان به‌عنوان یک میز کار برای انجام کار‌هایی مثل بُرش چوب، اندازه‌گیری و حتی پایه‌ای برای تلفن همراه استفاده کرد.



در کنار این قوای محرکهٔ هیبریدی جدید، پیشرانه‌های نسل قبلی شامل ۳.۳ لیتری V. ۶ تنفس طبیعی پایه، ۲.۷ لیتری و ۳.۵ لیتری V. ۶ توربوشارژ اکوبوست، ۵ لیتری V. ۸ تنفس طبیعی و ۳ لیتری V. ۶ توربودیزل هم همچنان برای نسل جدید ارائه خواهند شد.

فورد فعلاً خروجی هیچ‌کدام از این موتور‌ها را منتشر نکرده، اما احتمالاً تغییری نسبت به قبل نخواهند داشت. انتقال نیروی همهٔ این پیشرانه‌ها هم توسط همان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قبلی صورت می‌گیرد و انتقال قدرت محرک عقب استاندارد است، اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. نسل جدید فورد F. ۱۵۰ از پاییز آینده به بازار عرضه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق