ارزآوری با محصولات استراتژیک/کالاهای کشاورزی در بورس پذیرش شود


ارزآوری با محصولات استراتژیک/کالاهای کشاورزی در بورس پذیرش شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: فرآوری محصولاتی نظیر زرشک، عناب، زعفران و انار منجر به ایجاد ارزش افزوده خواهد شد و ارزآوری بسیار بیشتر نسبت به خام‌فروشی محصولات خواهد داشت و در این راه شناساندن این تولیدات از طریق برند خراسان جنوبی ضروری خواهد بود.

مشیرالحق عابدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه بازارهای صادراتی استان به واسطه افزایش رقابت‌پذیری، بهره‌وری، نوآوری و کیفیت تولیدات با توجه به موقعیت استان می‌تواند از جمله اقدامات در راستای جهش تولید به شمار آید.

وی افزود: جذب مشتری برای محصولات استان در بازارهای بین‌المللی نیازمند دو اقدام ارائه تولیداتی منطبق بر استانداردهای جهانی و برندسازی محصولات استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر به دنبال صادرات کارآمد محصولات کشاورزی استراتژیک و معدنی استان هستیم، باید بسته‌بندی و فرآوری محصولات را درنظر بگیریم.

عابدی تصریح کرد: فرآوری محصولاتی نظیر زرشک، عناب، زعفران و انار منجر به ایجاد ارزش افزوده خواهد شد و ارزآوری بسیار بیشتر نسبت به خام‌فروشی محصولات خواهد داشت و در این راه شناساندن این تولیدات از طریق برند خراسان جنوبی ضروری خواهد بود.

وی افزود: به منظور حضور موثر در بازارهابی بین‌المللی در سال جاری از پروژه‌هایی که فرآوری محصولات براساس شاخص‌های جهانی را مورد توجه قرار دهند، حمایت خواهد شد.

شفافیت قیمت و سودرسانی به تولیدکنندگان با عرضه محصولات در بورس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: پذیرش و عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا علاوه بر شفافیت قیمت می‌تواند مزایای متعددی را برای باغداران و صادرکنندگان به همراه داشته باشد.

عابدی ادامه داد: کشاورزان از این طریق علاوه بر کسب سود بیشتر می‌توانند با امنیت کامل و بدون دخالت واسطه‌گران نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند.

وی افزود: در همین خصوص زعفران، زیره و پسته؛ سه محصول کشاورزی از تولیدات استان هستند که در سال‌های اخیر شاهد معاملات آن‌ها در تالار بورس بودیم و این امر می‌تواند تجربه بسیار خوبی برای دیگر محصولات کشاورزی استان از جمله زرشک و عناب باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بنابراین باید شرایطی را در استان مهیا کرد تا کالاهای کشاورزی به صورت عمومی در بورس پذیرش شود و مالک کالا با ارائه تضمین بتواند محصول خود را در تالار فیزیکی عرضه کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری