بانک توسعه‌ تعاون به حفظ پنجهزار شغل در کرمان کمک کرد


بانک توسعه‌ تعاون به حفظ پنجهزار شغل در کرمان کمک کرد

کرمان - ایرنا - مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور از رشد 50 درصدی تسهیلات اعتباری این مجموعه طی سال جاری در کرمان خبر داد و گفت: تسهیلات بانک توسعه‌ای تعاون به ایجاد و حفظ پنجهزار شغل در این استان کمک کرد.

حجت‌الله مهدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده حجم تسهیلات و پرداختی این بانک در سال جاری با ۵۰ درصد رشد به مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
وی مانده تسهیلات پرداختی و امهالی استان کرمان را طی سال گذشته پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون نقش بانک توسعه‌ای تعاون را با رویکرد مسئولیت اجتماعی بیشتر متوجه کارکردهای توسعه‌ای در قالب کمک به تولید و جهش تولید و کمک به زمینه‌سازی ایجاد اشتغال جدید و حفظ شغل‌های موجود عنوان کرد.
وی بر هم‌افزایی بنگاه‌های بزرگ استان کرمان و سوق دادن و هدایت منابع از سوی شرکت‌های بزرگی نظیر مس سرچشمه و گل‌گهر سیرجان و تلفیق آن با منابع داخلی و سایر منابع و ظرفیت‌های موجود به‌ صورت منابع صندوق توسعه ملی تاکید و عاملیت وجوه ملی را منجر به فراهم شدن شرایط مناسب در راستای انتظارات به‌حق مردم استان در راستای کاهش نرخ بیکاری و شهرستان‌های کمتر برخوردار در قالب ایجاد اشتغال جدید دانست.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه بین این بانک و استانداری کرمان خبر داد و هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در راستای تبدیل توانمندهای بالقوه به بالفعل عنوان کرد.
نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی هم در مجموع عملیات و عملکرد بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی استان کرمان را قابل‌ قبول و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تلاش می‌شود تا ظرفیت‌های استانی با مکانیزم صحیح برای افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک با شرایط مناسب به کار گرفته شود.
شهباز حسن‌پور حمایت‌های لازم برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و امکان بالا بردن توان سرمایه‌ای این بانک را از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدی قلمداد کرد و افزود: در بودجه سال ۹۸ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال و برای بودجه سال ۹۹ هم این عدد تکرار شده که انتظار می‌رود این ارقام برای بانک توسعه تعاون منظور شود.

حجت‌الله مهدیان رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور روز گذشته برای انعقاد تفاهمنامه همکاری با استانداری کرمان به این استان سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»