هوای اراک برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است


هوای اراک برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک روز یکشنبه بالاتر از استانداردهای زیست محیطی است و هوا برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است.

«رضا میرزایی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت هشت صبح امروز (یکشنبه) به ۱۲۶ رسید که شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی بیان کرد: آلاینده مسئول در هوای اراک ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون است که به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار ناشی از تالاب میقان و چشمه های داخلی گرد و غبار ایجاد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: توصیه می‌شود در روزهای ناسالم هوا، گروه‌های سنی حساس از جمله، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کنند.

میرزایی اظهار داشت: انتظار است در این روز رانندگان دقت لازم را در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها را داشته باشند.

وی گفت: خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن نیز در روزهای ناسالم هوا ممنوع است.

اراک جزو هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون، هفت روز ناسالم برای گروه‌های سنی حساس در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن