قانون سزار علیه سوریه به روایت مدیر بیمارستان دمشق


قانون سزار علیه سوریه به روایت مدیر بیمارستان دمشق

آمریکا به بهانه این قانون یک سری تحریم های اقتصادی علیه سوریه اعمال کرده است که مقامات سوری می گویند این تحریم ها موجب کمبود امکانات بهداشتی درمانی شده است

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا، قانون سزار به وزیر خزانه‌داری آمریکا این اختیار را می‌دهد که تا ۹۰ روز پس از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، مشخص کند آیا دلایلی برای مرتبط دانستن بانک مرکزی سوریه به پولشویی وجود دارد یا خیر؟ اگر این موضوع اثبات شود، وزیر خزانه‌داری آمریکا با نهاد‌های فدرال ذی‌ربط برای اعمال تحریم‌ها وارد هماهنگی می‌شود.

آمریکا به بهانه این قانون یک سری تحریم های اقتصادی علیه سوریه اعمال کرده است که مقامات سوری می گویند این تحریم ها موجب کمبود امکانات بهداشتی درمانی شده است. آمریکا ادعا می کند این تحریم ها شامل دارو و غذا نمی شود.

دکتر معن دبا، مدیر بیمارستان الرازی دمشق می گوید قانون سزار بر خلاف ادعاهای آمریکا تاثیر منفی بر ملت سوریه دارد. وی خاطرنشان کرد: همچنین برخی تجهیزات در آزمایشگاه بیمارستان از مدار سرویس خارج شده است وما نمی توانیم تجهیزات جدید را وارد کنیم.

دبا افزود: داروخانه بیمارستان از کمبود داروهای وارداتی به ویژه آنتی بیوتیک ها رنج می برد زیراکه برخی شرکت طبق این قانون دوباره مجوزهای خود را از کارخانه های دارویی گرفتند.

در همین راستا، سرپرست بخش تصویربرداری پزشکی از تعطیل فعالیت بخش سی تی سکان خبر و توضیح داد: قبلا 40 بیمار روزانه از خدمات این بخش بهره مند می شدند، اما اکنون دستگاه تصویربرداری از مدار خدمت رسانی خارج شد و به دلیل تحریم ها علیه سوریه نتوانستیم آن را تعمیر کنیم چون به قطعات یدکی از خارج نیاز داریم که وارد کردن آن در سایه تحریم امکان پذیر نیست.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان