رای اولیه کنگره می سی سی پی به تغییر پرچم این ایالت


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (/fa/international)به نقل از آسوشیتدپرس،در بحبوحه اعتراضات سراسری علیه بی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیمابه نقل از آسوشیتدپرس،در بحبوحه اعتراضات سراسری علیه بی عدالتی نژادی، قانونگذاران ایالت «می سی سی پی» راه را برای تصویب قانون حذف نماد ایالات مؤتلفه آمریکا (مربوط به دوران برده داری) از پرچم این ایالت هموار کردند.

مجلس نمایندگان و سنای ایالت «می سی سی پی» که در کنترل جمهوریخواهان است، روز شنبه با دو سوم آراء، راه را برای رای گیری درباره قانون جایگزین کردن پرچم ایالت با پرچمی با طراحی جدید و عاری از نماد دوران برده داری، باز کرد.
صبح همان روز «تیت رویوز» فرماندار «می سی سی پی» با تغییر موضع خود، تصریح کرد اگر مصوبه ای برای تغییر پرچم به وی ارائه شود، حتماً آن را امضا خواهد کرد. وی قبلاً گفته بود رای دهندگان باید از طریق همه پرسی، در خصوص تغییر پرچم تصمیم بگیرند.
یکی از شهروندان سیاهپوست می سی سی پی گفت: والدین من و پدر و مادر آنها تحت لوای این پرچم، تروریسم و ظلم زیادی را متحمل شدند. این پرچم مظهر روزهای تاریک ایالت ماست؛ دورانی که دولت ایالتی ما و بسیاری های دیگر، از آن‌ به عنوان نماد برتری استفاده می کردند. بنابراین امیدوارم این نماد تغییر کند و به نمادی تبدیل شود که موجب اتحاد بیشتر خواهد شد و مظهر تنوع جمعیت می سی سی پی خواهد بودسیاه.
یکی از شهروندان هم که با خودروی خود برای تغییر پرچم ایالت تبلیغ می کرد گفت: من این پرچم ها را به نمایش گذاشته ام تا قانونگذاران را ترغیب کنم به جای عمل به آنچه گروههای لابی، بانک های بزرگ و ثروتمندان در می سی سی پی به آنها می گویند، به وظیفه خود عمل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا