30 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش زهک توزیع شد


30 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش زهک توزیع شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره شیلات زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: مرحله نخست توزیع بچه ماهی گرمابی در بین آبزی پروران این شهرستان با توزیع 30 هزار قطعه بچه ماهی از 2 گونه آمور و گونه بومی سفیدک (شیزوتوراکس زارودنی )انجام شد.

رضا ناصحی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این بچه ماهیان مطابق روال سال‌های گذشته از مرکز بازسازی ذخایر ماهی زهک که در زمینه تولید و تامین بچه ماهیان گرمابی موردنیاز استخرها و منابع آبی سیستان و بلوچستان فعالیت دارد، تامین شده بود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال گسترده پرورش دهندگان ماهی و توسعه فعالیت‌های آبزی پروری در شهرستان، روند توزیع رایگان بچه ماهی گرمابی طی چندین مرحله دیگر نیز انجام شود که با ماهی‌دار شدن استخرهای متقاضیان زمینه اشتغال حدود ۷۰۰ نفر در بخش آبزی پروری فراهم می‌شود.

رییس اداره شیلات زهک مهمترین دلایل توسعه فعالیت‌های شیلاتی در این شهرستان را وجود منابع آبی مستعد نظیر چاه نیمه‌ها و چاهک‌های کشاورزی، سودآوری مناسب فعالیت‌های پرورش ماهی و تاثیرات پساب خروجی استخرها بر افزایش راندمان محصولات کشاورزی و دامی عنوان کرد.

وی همچنین افزود: تاکنون بیش‌از ۱۲۵ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی تولید شده از محل پروژه تولید بچه ماهی توسط جوامع روستایی شهرستان زهک (پروژه سال ۹۸) به منظور بازسازی ذخایر ماهیان و ایجاد اشتغال در قالب فعالیت‌های صید و صیادی و عرضه ماهی در منابع آبی جنوب سیستان و بلوچستان رهاسازی شده است.

ناصحی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌ها و آبگیری منابع آبی جنوب سیستان و بلوچستان در سالجاری این تعداد بچه ماهی طی چهار مرحله جهت ماهی‌دار کردن منابع آبی شهرستان‌های چابهار، نگور، قصرقند، مهرستان، دلگان و سرباز ارسال شده است.

وی ادامه داد: پارسال تولیدکنندگان موفق بچه ماهی در شهرستان زهک در مجموع حدود ۴۵۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از گونه‌های آمور و کپور معمولی را تولید کردند که از این تعداد حدود ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی به خارج از سیستان و بلوچستان و بقیه در سطح استان به فروش رسیده است.

به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در