امام جمعه بیرجند: دانشگاه نیازهای جامعه را براساس علم و ایمان رفع کند


امام جمعه بیرجند: دانشگاه نیازهای جامعه را براساس علم و ایمان رفع کند

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ارزش علم به ایمان و ارزش ایمان به عمل است لذا دانشگاه‌ها در صحنه و میدان عملی وارد شوند و نیازهای جامعه را براساس علم و ایمان رفع کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار رییس جدید دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اظهار داشت: دعا می کنم که ان‌شاءالله شما و همه افرادی که در سنگرهای علم نشسته‌اند، بتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

وی افزود: علم نور است اما همواره یک عنصر مشروط است که اگر شرایط آن مهیا باشد، نوری است که انسان را به مقصد خواهد رساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بشر قرن‌ها در جهل بود و از همان کورسو نور فطرت، همان آدم بی‌سوادِ جاهل راهش را پیدا می‌کرد و سپس رشته‌های مختلف علمی دنیا را پر کرد و انفجار علم صورت گرفت که البته این اتفاق بسیار خوبی است اما متأسفانه شرایط آن حفظ نشد.

وی گفت: افرادی که امروز این دنیای تاریک و ظلمانی را ایجاد کرده‌اند، گواهینامه‌های رده‌های بالای علمی دارند اما هم خودشان گمراه هستند و هم دیگران را گمراه کرده‌اند و باعث شده تا بشر و دانشمند قرن ۲۱ راه خانه‌اش را گم کند.

وی بیان کرد: علم وقتی نتیجه صحیح می‌دهد که ایمان به آن جهت و هدف دهد لذا چنین علمی انسان را به مقصد می‌رساند اما وقتی ایمان نباشد و هدفی مطرح نباشد، چنین علمی هرگز انسان را به مقصد نمی‌رساند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره با اینکه فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب نسبت به دانشگاه‌ها را نباید هرگز فراموش کنیم گفت: دانشگاه‌ها یک ضرورت اجتناب ناپذیرند اما به هر نسبتی که شرایط آن رعایت نشده، آسیب‌ها را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: علم هیچ گونه ارتباطی با بسیاری از قانون شکنی‌ها و کمرنگ شدن ارزش‌ها ندارد بلکه این موارد را در صحنه سازی‌ها، تبلیغات، جنگ‌های روانی و نفوذها انجام داده‌اند.

وی گفت: صاحبان علم اگر چنانچه بخواهند عادلانه قضاوت کنند، همه ارزش‌ها، ایمان‌ها و کمالات باید همراه با علم باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه اصل تأثر محیط‌های دانشگاه‌های ما از محیط‌های غربی است گفت: قطعا پس از انقلاب این تأثیرپذیری هرچند ناچیز، اضافی است زیرا دانشگاه‌های ما باید اسوه باشند تا غرب را هدایت کنند.

وی اضافه کرد: نتیجه دانش غرب همین است که امروز در جهان می‌بینید و هر شب نیز در تلویزیون مشاهده می‌کنید که دانشمندان چه می‌کنند و کار دانش‌ها به کجا رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: وحشیگری محض امروز، اقتضای علم نیست بلکه نفوذ هوای نفس در علم، عالم و دانشمند است.

وی افزود: امیدواریم با شرایط خاصی که امروز در جهان پیش آمده، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب که آرمان‌های انبیای الهی است و کمالات انسان در آن مطرح است بتواند بشر را از بن‌بستی که در آن افتاده است، نجات دهد.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: باید در ایران اسلامی در جهت محیط‌های دانشگاهی تجدیدنظری صورت گیرد تا دانشگاه‌های ما برای جهان الگو باشند.

وی گفت: با توجه به این همه دانشجو و اساتید بسیجی و همچنین شرایط عمومی و جهانی، اکنون وقت یک تجدیدنظر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گزارشات مختلفی ارسال می‌شود اما گزارشاتی که از دانشگاه پیام نور به دستمان می‌رسد غالبا رضایت بخش است که یک وجه این است چون حالت نیمه حضوری دارد دانشجو از اصالت‌های خانوادگی خود منسلخ و کنده نمی‌شود لذا هم به کسب علم می‌پردازد و هم اصالت‌های خانوادگی و ارزش‌های سنتی و ایمانی را حفظ می‌کند.

وی افزود: امروز وقت یک تجدیدنظر است که به آرمان‌های انقلاب در محیط‌های علمی برگردیم زیرا وقتی دانشگاه‌ها ایده‌آل شوند، جامعه و کشور ایده‌آل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه‌ها هستند که باید پیام انقلاب را به سراسر جهان برسانند گفت: علم و ایمان هر دو ضرورت است و دانشگاه‌ها باید در هر دو جهت جامعه خود را تغذیه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند